Björn Lantz, VD byBrick AB, Hugo Leichsenring VD, Ants IT Josef Nord, partner Ants IT och Artur Viira,  VD i byBrick Operations
Björn Lantz, VD byBrick AB, Hugo Leichsenring VD, Ants IT Josef Nord, partner Ants IT och Artur Viira, VD i byBrick Operations

byBrick Operations förvärvar Ants IT

byBrick Operations AB fortsätter att växa, och förvärvar konsultbolaget Ants IT med 20 medarbetare och en omsättning på 17 MSEK under 2016. Förvärvet förstärker byBrick Operations erbjudande inom drift, infrastruktur och support av centrala IT-system, med IT-säkerhet som ett kraftigt tillväxtområde.

– Vi är mycket stolta och glada över att Ants IT nu blir en del av byBrick Operations och välkomnar våra nya kollegor och kunder, säger Artur Viira,VD i byBrick Operations. - Samgåendet med Ants IT kommer att möjliggöra vår fortsatta expansion i Sverige. Vi ser stora likheter i både företagskultur och syn på lösningar för IT-support och drift för företag. Tillsammans kommer vi kunna leverera ett ännu starkare erbjudande som blir attraktivt både för befintliga och kommande kunder och som ger en stark tillväxtgrund, säger Artur Viira.

Ants IT grundades 2003 och har idag 20 medarbetare. Merparten av intäkterna är repetitiva och Ants ITs tillväxt och lönsamhet är god. Tillträde sker 1a April 2017.

- Det känns mycket spännande att bli del av den satsning som byBrick Operations gör inom IT-support och drift, säger Hugo Leichsenring, VD på Ants IT. Vi har följt byBrick Operations tillväxtresa i flera år och vi vet att de har samma kundfokuserade kultur som vi har, därför kommer det här bli riktigt bra både för Ants IT kunder och våra medarbetare, säger Hugo Leichsenring.

Förvärvet har mottagits mycket väl i båda organisationerna. I och med förvärvet sysselsätter bolaget nu närmare 40 konsulter och omsätter över 40 MSEK.

För mer information:
Artur Viira, VD byBrick Operations. Mobil: +46 73 515 52 84. E-post: artur.viira@bybrick.se
Björn Lantz, styrelseordförande och VD byBrick AB. Mobil: +46 73 515 52 80. E-post: bjorn.lantz@bybrick.se

Om byBrick Operations AB
byBrick Operations erbjuder lösningar och konsulttjänster till små och medelstora företag inom områdena IT-support, drift och säkerhet. Företaget levererar allt från operativa konsultinsatser till ett helhetsansvar för kundernas IT-system. Företaget grundades 2010 och har idag ca 20 anställda med verksamhet i Stockholm, Västerås och Göteborg. http://www.bybrick.se/operations

byBrick AB grundades 2004, utifrån en vision om att få människor och idéer att växa. Idag består byBrick av fem bolag som verkar inom IT, Management och Kommunikation. byBrick har ca 70 anställda med kontor i Västerås, Stockholm och Göteborg. Bolaget omsätter 90 MSEK och har partnerskap med Microsoft, Cisco, IBM, MooD och ServiceNow. Sedan 2014 innehar byBrick högsta kreditvärdighet AAA.