Marie Asph Hennerdal, ny styrelseledamot i byBrick

Entrepenörsföretaget byBrick stärker styrelsen med HR-experten Marie Asph Hennerdal

Entreprenörsföretaget byBrick stärker koncernen genom att ta in Marie Asph Hennerdal i styrelsen. Med sin breda kunskap inom HR-området kommer Marie att bidra med viktiga perspektiv i byBricks framtida utveckling.

- Jag ser byBrick som ett mycket spännande bolag som håller sina värderingar högt. Bolaget genomsyras verkligen av framåtriktade tankar om entreprenörskap och en god företagskultur som präglas av omtanke, tillit och engagemang som förutsättningar för kundnöjdhet, lönsamhet och tillväxt. Det har visat sig vara ett vinnande koncept och jag ser fram emot att vara en del av den fortsatta resan, säger Marie Asph Hennerdal.

byBrick har med sina 6 dotterbolag befunnit sig i ett expansivt skede under många år, och satsar nu på att stärka koncernens varumärke på bred front.

- Med hjälp av rätt människor och en stark värdegrund bygger vi det företag vi själva vill jobba i. Att knyta Marie till oss är en viktig bricka i att fortsätta det arbetet, säger Björn Lantz, koncern-VD för byBrick AB.

Marie har mångårig erfarenhet inom HR-området från bolag som Adecco och ABB där hon bland annat arbetat med strategisk kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling, talent management och haft ansvar för karriärutvecklingsprogram.

Hon driver idag en egen konsultverksamhet inom HR med fokus på att bidra utvecklingen av hållbara och långsiktigt lönsamma organisationer.

I samband med detta har hon arbetat med att utveckla program som stöttar organisationer i start-up och scale-up skeden att ta sig igenom vanligt förekommande tillväxtutmaningar - en erfarenhet som kommer väl till pass i byBricks fortsatta utveckling och tillväxt.

För mer information, vänligen kontakta:

Björn Lantz, koncern-VD byBrick AB
bjorn.lantz@bybrick.se
tfn +46 73 515 52 80

Marie Asph Hennerdal, styrelseledamot byBrick AB
tfn +46 72 888 11 28

byBrick grundades 2004, utifrån en vision om att få människor och idéer att växa. Idag består byBrick av sex bolag som verkar inom IT, Management, Kommunikation och Marknadsföring. byBrick har c:a 100 anställda med kontor i Västerås, Stockholm, Göteborg och Örebro och omsätter 130 MSEK. Sedan 2014 innehar byBrick högsta kreditvärdighet AAA enligt Bisnodes kreditvärderingssystem.