Mikael Fredriksson är ny VD på byBrick Elevate

Mikael Fredriksson ny VD på byBrick Elevate i Örebro

Sedan starten för drygt fyra år sedan har byBrick Elevate byggt upp ett välsmort team för att leverera innovation och utvecklingsprojekt. Nu är bolaget redo att ta nästa steg i sin tillväxtresa och med en ökad satsning på rekrytering och nya kunder kommer även Mikael Fredriksson in som ny VD.

”- Med sin långa branscherfarenhet och förmåga att bygga effektiva och kundfokuserade team är Mikael ett självklart val för rollen. Att vi får ombord en så pass erfaren och drivande kraft som VD gör mig övertygad om att byBrick Elevate kan fortsätta att växa ordentligt. Vi vill bli en ännu mer betydande aktör i Örebro och hjälpa organisationer med digital innovation, och även fortsätta satsa på att stödja start-ups i deras tillväxtarbete.”, säger Björn Lantz, VD för byBrick-gruppen.

Mikael kommer senast från Precio Fishbone där han jobbat som regionchef, och tar över VD-rollen från medgrundaren Samuel Danielsson som nu får möjlighet att fokusera helhjärtat på sin roll som CTO.

Under året som nu avslutas har byBrick Elevate framgångsrikt rekryterat till sitt team i Örebro och jobbat vidare med etablerade kunder som Jula och Stanley Security samtidigt som nya tillkommit, exempelvis Taxi Göteborg och fintech-startupen Powrs. Nu är bolaget på jakt efter fler förstärkningar för att kunna öka engagemanget både inom startup-området och traditionella konsulttjänster som systemutveckling, test och kvalitetssäkring.

”- byBrick Elevate har ett väldigt intressant läge just nu, och jag har dessutom flera gamla kollegor i bolaget som jag verkligen uppskattar att få chansen att arbeta med igen. Detta tillsammans med nya spännande kunder, ett starkt sammanhang med de övriga bolagen i byBrick-gruppen och inte minst ett härligt gäng helt nya kollegor gör att jag verkligen har sett fram emot att få komma in hos byBrick för att utveckla och bygga vidare.”, säger Mikael Fredriksson.

byBrick Elevate är en del av byBrick-gruppen som hjälper startups och etablerade företag med innovationsarbete och produktutveckling genom testdriven systemutveckling.

Mikael Fredriksson

VD, byBrick Elevate 070-917 80 55 byBrick Elevate