Visionsbild Kämpegatan 10

Bygg-Göta hyr ut 3200 kvm i centrala Göteborg!

Bygg-Göta tecknar avtal med teknik- och IT-konsultföretaget ALTEN om ca 3200 kvm kontor i centrala Göteborg!

Den K-märkta fastigheten på Kämpegatan 10, som tidigare inhyste Vin & Sprits lager och produktion, förädlas och anpassas till ett modernt och flexibelt kontor med en underbar industriell känsla. Huset står klart för inflyttning i April 2021.

Visionsbild från gården

Hela kvarteret Bronsen har byggts om under 2000 talet och bildar ett unikt område där man bevarat och renoverat varje huskropp med dess speciella förutsättningar. Under våren 2021 färdigställs tre hus i Pagodenområdet om totalt 10 000 kvm där ALTEN blir den största inflyttande hyresgästen.

Gården är som en egen liten oas med restauranger och foodtrucks ett stenkast från centralstationen och med närheten till vattnet.

-”Efter en noga genomförd utvärdering av flera olika alternativ föll valet på Bygg-Götas fina lokaler på Kämpegatan. De nya lokalerna fyller väl de krav vi har satt på vårt nya kontor. Den fysiska arbetsmiljön följer modern toppstandard och kommer att optimeras efter våra behov. Fokuset i utvecklingen av vårt nya huvudkontor kommer vara att skapa en stolthet hos våra medarbetare.” säger Anders Persson, VD Alten Sverige

Visionsbild interiör

-Vi är oerhört glada att få ALTEN som hyresgäst och granne till oss, säger Linda Neidert uthyrningschef på Bygg-Göta. -Just nu pågår ett spännande arbete där utformningen av de nya lokalerna håller på att ta form. Vi har ett fantastiskt bra samarbetet med ALTEN och lokalerna kommer verkligen bli något utöver det vanliga!

Nästa sommar, lagom till Göteborgs 400 års jubileum, har Bygg-Göta nyinvigning av detta charmiga nyrenoverade fabriksområde där gammalt möter nytt och modernt!

Regioner

Bygg-Göta är en företagsgrupp som omfattar bl.a Bygg-Göta Göteborg AB, Byggnads AB Westnia, Byggnads AB Nygården, AB Bygg-Cylindern samt Bygg-G Förvaltnings AB

Gruppen bedriver sedan snart 60 år byggnadsverksamhet, byggledning och fastighetsförvaltning, huvudsakligen avseende egna projekt och fastigheter. Verksamhetsområdet är Västsverige med inriktning på Göteborg med kranskommuner.

Förvaltningen omfattar drygt 100 egna fastigheter, både bostadshus och kommersiella fastigheter. Beståndet består av totalt ca 1 700 bostadslägenheter och ca 650 lokaler om tillsammans ca 450 000 m2. Bolagsgruppen skall vara en av de ledande på Göteborgsmarknaden. Byggnadernas särart skall bibehållas och förändringar skall ske varsamt med god arkitektur och kvalitet. Bolagsgruppen skall successivt utöka verksamheten genom nybyggnation och förvärv av fastigheter som passar in såväl geografiskt som strukturellt. Långsiktigheten i att behålla fastigheterna präglar verksamheten.

Linda Neidert

Presskontakt Marknadschef/Uthyrningsansvarig Marknad och Uthyrning 031-580651

Bygg-Göta

Bygg-Göta är ett av Göteborgs större privatägda fastighetsbolag. Vi äger och förvaltar ca 100 egna fastigheter, både bostadshus och kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet. Beståndet består av totalt ca 1 700 bostadslägenheter och ca 650 lokaler om tillsammans ca 450 000 m2. Vi eftersträvar att erbjuda våra hyresgäster ändamålsenliga lägenheter och lokaler med god service och standard till konkurrensmässiga priser.

Vår affärsidé är att förvalta våra fastigheter på ett sådant sätt att byggnadernas särart bevaras. Alla förändringar skall ske varsamt och med bevarad arkitektur och kvalitet.

Bygg-Göta
Kämpegatan 16