Rituals butik på Kungsgatan 51

Succé när Rituals öppnar på Kungsgatan!

Premiäröppning för Rituals flagship store på Kungsgatan! Med rosa mattan utrullad så klipptes bandet och butiken fylldes med människor. Med massor av öppningserbjudande, lyckohjul och ballonger så är det svårt att inte dras in i denna vackra butik.

-"Vi är väldigt glada att hälsa Rituals välkomna till oss" ,säger Linda Neidert, vice VD på Bygg-Göta. "Butiken är så otroligt fin, ett riktigt smycke för Kungsgatan"

Idag 9 september öppnar Rituals Cosmetics sin första premiumbutik i Göteborg. Butiken ligger på Kungsgatan 51, är lite över 200m2.

"Vi är oerhört tacksamma och stolta för att kunna expandera i dessa tider och ser framemot att följa hur alla kunder tar emot denna pärla till butik i centrala Göteborg. Vår Flagship på Kungsgatan, som är Sveriges största gatubutik, bjuder på en magisk atmosfär med ett större utbud och bredare sortiment än våra övriga butiker", säger Jeanette Jarnestål, Head of Retail för Rituals Sverige.

Rituals firade år 2020 20 år, och har sedan första butiken öppnades i Amsterdam 2000, expanderat världen över. Även i Sverige har företaget, sedan starten 2011, tagits emot med öppna armar och butiken på Kungsgatan blir som sagt butik nummer 74 i ordningen.
Rituals filosofi handlar om att förvandla vardagliga rutiner till mer meningsfulla stunder.

Med exklusiva och prisvärda produkter inom kroppsvård, hem, hudvård med mera erbjuder Rituals doftupplevelser som skapar ro i kropp, sinne och själ.
Den nya butiken på Kungsgatan blir Göteborgs största och erbjuder också ett bredare sortiment, bland annat innovationen The Hair Temple. The Hair Temple ger kunden möjlighet att själv välja mellan högpresterande elixir, och på det sättet skapa ett personligt schampo och balsam direkt i butik.

"Konceptet att kunna skräddarsy och anpassa produkter efter sina egna personliga behov är något vi kommer att utveckla djupare de närmste åren. Hårprodukterna i vårt Hair Temple är den första produktkategorin vi erbjuder inom konceptet", säger Susanne Andersson, Marknadschef för Rituals Norden.

Regioner

Bygg-Göta är en företagsgrupp som omfattar bl.a Bygg-Göta Göteborg AB, Byggnads AB Westnia, Byggnads AB Nygården, AB Bygg-Cylindern samt Bygg-G Förvaltnings AB

Gruppen bedriver sedan snart 60 år byggnadsverksamhet, byggledning och fastighetsförvaltning, huvudsakligen avseende egna projekt och fastigheter. Verksamhetsområdet är Västsverige med inriktning på Göteborg med kranskommuner.

Förvaltningen omfattar drygt 100 egna fastigheter, både bostadshus och kommersiella fastigheter. Beståndet består av totalt ca 1 700 bostadslägenheter och ca 650 lokaler om tillsammans ca 450 000 m2. Bolagsgruppen skall vara en av de ledande på Göteborgsmarknaden. Byggnadernas särart skall bibehållas och förändringar skall ske varsamt med god arkitektur och kvalitet. Bolagsgruppen skall successivt utöka verksamheten genom nybyggnation och förvärv av fastigheter som passar in såväl geografiskt som strukturellt. Långsiktigheten i att behålla fastigheterna präglar verksamheten.

Linda Neidert

Presskontakt Marknadschef/Uthyrningsansvarig Marknad och Uthyrning 031-580651

Bygg-Göta

Bygg-Göta är ett av Göteborgs större privatägda fastighetsbolag. Vi äger och förvaltar ca 100 egna fastigheter, både bostadshus och kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet. Beståndet består av totalt ca 1 700 bostadslägenheter och ca 650 lokaler om tillsammans ca 450 000 m2. Vi eftersträvar att erbjuda våra hyresgäster ändamålsenliga lägenheter och lokaler med god service och standard till konkurrensmässiga priser.

Vår affärsidé är att förvalta våra fastigheter på ett sådant sätt att byggnadernas särart bevaras. Alla förändringar skall ske varsamt och med bevarad arkitektur och kvalitet.

Bygg-Göta
Kämpegatan 16