Byggarnas Partner får AAA - högsta kreditvärdighet

Byggarnas Partner är ett av få svenska aktiebolag som har AAA-rating och vi är stolta över vårt höga kreditbetyg som vi tilldelas år efter år. Det bygger på Bisnodes kreditvärderingssystem som betygssätter ett företags betalningsförmåga utifrån en mängd beslutsregler.

-"Vi är sedan många år ett mycket välskött bolag med sunda finanser. Betyget innebär en trygghet för våra kunder och leverantörer som visar att vi är en stabil partner att lita på och att vi kan leva upp till våra åtaganden." säger Stefan Pageryd, vd på Byggarnas Partner Sverige AB.

Knappt tre procent av alla aktiebolag i Sverige har högsta betyget i Bisnodes kreditvärderingsmodell AAA. För att kunna tilldelas betyget krävs att man funnits i minst 10 år, omsätter minst 2 miljoner kronor och att man presterar avsevärt mycket bättre än branschens genomsnitt.

-"Det är våra fantastiska medarbetare som med sitt gedigna arbete och engagemang gör att vi år efter år kan erhålla detta hedersamma kreditbetyg. Hur svårt ska det va?" avslutar Stefan.

Byggarnas Partner Sverige AB, är ett privatägt bolag som omsätter ca 210 mkr och har ca 45 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fem proffsbrädgårdar i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner.

Bolaget är delägare och ingår i Woody Bygghandel. Det är Sveriges största frivilliga fackhandelskedja med en gemensam omsättning på ca 6 miljarder och ca 100 brädgårdar i hela Sverige som riktar sig främst mot proffskunder. Både kedjan och alla brädgårdar styrs och ägs av lokala entreprenörer.