Byggarnas ökar med flera tjejer!

Byggarnas Partner proffsbrädgårdar i Stockholm går riktigt bra. Omsättningen har under 2019 ökat med hittills 16% jämfört med samma period föregående år. En stor del av framgången är det personliga bemötandet och engagemanget hos vår personal som proffskunderna upplever. Nu har vi nöjet att presentera två glada och entusiastiska tjejer som nya medarbetare hos oss:

På vår proffsbrädgård i Tullinge finns sedan en tid tillbaka Angelica Finnborg med i arbetslaget. Hon jobbar som lagersäljare och ser till att brädgården är i bästa skick med välfyllda lagerplatser av trä- och byggmaterial. Angelica gillar att träna crossfit och både tränar och håller i egna pass som instruktör på det lokala gymmet.

På vår enhet i Sorunda tillträde igår, Bim Jobsen, som ny platschef. Hon är norska med härlig brytning och utstrålning. Hon har bred och mångårig erfarenhet från byggmaterialhandeln då hon tidigare arbetat både på Byggmax och som platschef inom Beijer Byggmaterial. Vi hälsar Bim, som på fritiden gillar stridande strömmar och laxfiske, varmt välkommen in i vårt glada arbetsgäng.

Byggarnas Partner Sverige AB, är ett privatägt bolag som omsätter ca 210 mkr och har ca 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fem proffsbrädgårdar i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner.

Bolaget är delägare och ingår i Woody Bygghandel. Sveriges största frivilliga fackhandelskedja med ca 100 brädgårdar i hela Sverige som riktar sig främst mot proffskunder. Både kedjan och alla brädgårdar styrs och ägs av lokala entreprenörer.