Festool ny leverantör i ombyggd butik!

XL-BYGG anläggningen i Segeltorp är en av fyra proffsbutiker/brädgårdar hos XL-BYGGPARTNER AB. Den ligger mycket lättillgängligt intill E4/E20 vid Segeltorp i södra Stockholm. Butiksdelen är under september månad ombyggd och uppdaterad med nya ytskikt, ny inredning och förnyad layout. Sortimentet har breddats och bl.a. så finns numera ett sortiment av elverktyg och tillbehör från FESTOOL att tillgå.

FESTOOL har högkvalitativa elverktyg för den professionella användaren inom träbygge, byggnadssnickeri och renovering. Verktygen är tillförlitliga, hållbara och robusta. För varje registrerad maskin ingår de omfattande kostnadsfria förmånerna i SERVICE all-inclusive: Fri reparationsservice i 3 år – inklusive slitagedelar. 3 års stöldförsäkring även på byggarbetsplatsen. Reservdelstillgänglighet i 10 år eller ny maskin kostnadsfritt.

-"Vi är väldigt glada att kunna presentera FESTOOL som ny leverantör hos oss. Deras sortiment med tillhörande serviceutbud matchar oss perfekt då vi båda fokuserar fullt ut på att tillhandahålla tjänster och tillmötesgå de professionella krav som ställs på byggarbetsplatserna idag" säger Johan Rosendahl, t.f. VD och inköpsansvarig på XL-BYGGPARTNER.

FESTOOL kan även köpas i företagets övriga proffsbutiker i Tullinge, Sorunda och Vaxholm.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 180 mkr och har ca 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.

FESTOOL har i över 90 år oavbrutet och hängivet tillverkat högkvalitativa elverktyg. Festool ingår tillsammans med märket Tanos i Tooltechnic Systems AG & Co. KG från Wendlingen am Neckar i södra Tyskland. Bolaget har över 2700 medarbetare i 68 länder världen över. Det svenska huvudkontoret ligger i Malmö.