En av Byggarnas Partners lastbilar, redo att leverera trä- och byggvaror till Stockholms byggarbetsplats.

Kampanj för minskad Corona spridning: Halva priset på transporter!

Byggarnas Partner uppmanar Stockholms byggproffs att i dessa tider minimera fysiska möten och risken för ökad spridning av Corona viruset. Uppmaningen från företaget är därför att stanna på byggarbetsplatsen och låta företagets lastbilar istället komma ut med byggmaterialet, oavsett mängd. Under resterande mars månad och i hela april erbjuder företaget, p.g.a. rådande omständigheter, halva priset på sina transportkostnader.

-"Vi måste ju alla ta vårt samhällsansvar och hjälpa till att hindra smittspridningen av Corona viruset. Den här kampanjen är en del i det arbetet som vi hoppas kan bidra" säger Stefan "Pagis" Pageryd, vd på Byggarnas Partner.

Företaget har sex egna lastbilar med kran med egna anställda chaufförer. Detta ger en personlig, snabb och flexibel leveransservice, något som kunderna verkligen uppskattar. Företagets chaufförer får alltid högst betyg i de kundenkäter som gjorts de senaste åren.

-"Våra fem proffsbutiker har givetvis öppet och man kan som vanligt hämta sina varor, men vi uppmanar våra kunder att i högre grad än normalt beställa sin varor för utkörning nu när läget är som det är" avslutar Pagis.