Kunderna hyllar leveranserna!

Snabba, proffsiga och korrekta leveranser är en av XL-BYGGPARTNERS viktigaste konkurrensfördelar. Det är inte enbart en säljande text från företagets marknadsavdelning utan något nu även företagets kunder kan intyga.

Under november och december månad har XL-BYGGPARTNER genomfört en mobilbaserad enkät uppföljning på sina byggleveranser från sitt logistikcenter i Stockholm. Resultatet är mycket positivt. Mer än 85% är nöjda eller mycket nöjda med leveransen i sin helhet.

-"Ett sådant här bra resultat är ett jättefint kvitto på att det stora engagemanget och viljan vi har i vår personalgrupp ger nöjda kunder." säger Oscar Sohlberg, nytillträdd VD på XL-BYGGPARTNER.

Mottagarna av en byggmaterial leverans från XL-BYGGPARTNER har fått svara på fem snabba frågor om leveransen avseende tid, avisering, emballering, chaufförens bemötande och en helhetsbedömning. Allra bäst betyg av kunderna fick chaufförerna, som är och upplevs mycket trevliga, samarbetsvilliga och hjälpsamma.

-"Förutom att dessa SMS utskick är en kundundersökning så det också ett väldigt bra arbetsredskap. Varje missnöjd kund har direkt kontaktats och vi har kunnat följa upp händelsen. För givetvis finns det alltid förbättringspotential. Det är väldigt värdefullt för oss med ambitionsnivån att ha Stockholms bästa byggleveranser." avslutar Oscar.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 200mkr och har ca 45 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.