Nu lanserar Byggarnas Partner det digitala verktyget för riktiga proffs - Plattan!

Undvik smittspridning med Byggarnas digitala verktyg PLATTAN

Sverige måste fortsätta att byggas, ekonomin måste hållas igång, samtidigt som vi alla behöver hjälpas åt för att minska smittspridningen av Corona viruset. Byggarnas Partner Sverige AB lanserar nu PLATTAN - ett digitalt verktyg för proffsbyggare. Varsomhelst och närsomhelst (24/7) i mobil, surfplatta eller dator kan nu företagets kunder se hela sortimentet med aktuellt lagerstatus, göra beställningar och avrop, skapa inköpslistor och mycket mera.

- "Att vi nu kan erbjuda våra kunder att handla digitalt på detta smidiga och moderna sätt kommer väldigt lägligt i tid med tanke på Corona epidemin " säger Stefan Pageryd, vd på Byggarnas Partner.

Plattan är ett effektivt och lättanvänt digitalt verktyg utvecklat av Woody Bygghandel. Kunderna kan efter inloggning få full koll på beställningar, avtalspriser och fakturor. Dessutom finns en rad andra smarta funktioner som ex. automatisk slutdokumentation med miljödeklarationer.

- "Våra brädgårdar med proffsbutiker har givetvis öppet och kunder är välkomna att besöka oss. Men detta digitala verktyg i kombination med vår kampanj halva priset på transporter underlättar för våra kunder som vill hålla verksamheten igång på ett säkrare och mer ansvarsfullt sätt" avslutar Stefan.

Byggarnas Partner Sverige AB, är ett privatägt bolag som omsätter ca 220 mkr och har ca 45 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fem proffsbrädgårdar i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner.

Bolaget är delägare och ingår i Woody Bygghandel. Det är Sveriges största frivilliga fackhandelskedja med en gemensam omsättning på ca 5,5 miljarder och ca 100 brädgårdar i hela Sverige som riktar sig främst mot proffskunder. Både kedjan och alla brädgårdar styrs och ägs av lokala entreprenörer.