Byggarnas Partner inleder samarbete med Turebergs

Byggarnas Partner har skrivit avtal och inlett samarbete med Turebergs Transport för företagets transport- och logistiktjänster. Bägge bolagen är entreprenörsdrivna och uppbyggda med ett stort personligt engagemang och hög flexibilitet för kunden.

Genom avtalet får Byggarnas Partner tillgång till en bred och modern flotta av lastbilar av högsta miljöklass. Turebergs Transport i Stockholm har ca 100 egna fordon samt ca 200 fordon via lejåkare och är ISO kvalité- och miljöcertifierade. I överenskommelsen övertar Tureberg befintliga lastbilar och chaufförer från Byggarnas Partner.

-"Genom detta samarbete kommer vi fortsatt kunna erbjuda Stockholms bästa-, snabbaste- och flexiblaste byggleveranser" säger Stefan Pageryd, vd på Byggarnas Partner. -"Från vårt logistikcenter i Segeltorp, där vi nu har ett fullgott sortiment av trä- och byggvaror, kan vi med Turebergs bredd av fordon och engagerade chaufförer erbjuda de tjänster våra kunder kräver".

Samarbetsavtalet sträcker sig till en början med över 3år med start direkt nu i januari 2021.

-"Vi som bolag är mycket lika, med hög service och långsiktiga kundrelationer" säger Daniel Bergholtz, ägare och koncernchef på Turebergs. -"Vi är väldigt glada över att få samarbeta med ett sådant engagerat och kundfokuserat bolag som Byggarnas Partner. Deras kunder, som vi även kommer se som våra kunder, kommer inte bli besvikna." lovar Daniel.

Turebergs Transport har sedan flertalet år också samarbetat med och hanterat logistiktjänsterna för maskinuthyrningsbolaget HLL Hyreslandslaget, som också samarbetar med Byggarnas Partner. Bolagen erbjuder sina kunder samleverans av byggmaterial och hyrmaskiner.