70 % av de 49 största och mest snabbväxande byggföretagen har en sak gemensamt

Merparten av de snabbväxande byggföretagen har samma affärskälla

Sveriges Byggindustrier har rankat de 49 största byggföretagen utifrån omsättningsförändring 2010-2011 och de publicerades även i nr 36 av tidningen Byggindustrin. Det finns säkert flera likheter mellan dessa snabbväxande byggföretag men vi på Sverige Bygger noterade en sak som 70 % av dem har gemensamt. De använder samma affärskälla och partner för att hitta nya affärsmöjligheter, få ett bättre beslutstöd och en effektivare marknadsföring - sverigebygger.se

"Det vore intressant att få samma ranking och jämförelse gjord inom segment som byggkonsulter samt materialleverantörer eftersom väldigt många företag använder våra tjänster även i de segmenten" säger försäljningschef Björn Wadén.

"Framgång är ingen slump brukar man säga. Vi tar såklart inte åt oss hela äran men det är ett intressant faktum att en så pass stor andel av de mest snabbväxande byggföretagen använder just våra tjänster för att bevaka byggprojekt, anbud, upphandlingar och hitta nya affärsmöjligheter" tillägger VD, Lars Johansson.

"Vi märker nu också att intresset för våra tjänster för att ha bättre koll på marknaden och få beslutstöd för analys via byggstatistik ökar i takt med att tiderna blir mer och mer oroliga" avslutar Lars.

Vill ni veta vilka de mest snabbväxande större byggbolagen är hänvisar vi till källa: Sveriges Byggindustrier eller tidningen Byggindustrin (nr 36).