Marco Wihlborg och Mia Hellberg på bilden.

Byggnaden fylls med modern dans

Forsåker har en speciell dragningskraft som lockar kreativa människor till området. Men vad är det som gör att kultur och de mystiska industribyggnaderna blir en så bra kombination? Kanske är det platsens rustika karaktär och industriella känsla som framhäver konsten. Det var i alla fall en av anledningarna till att Marco Wihlborg, som är professionell dansare, och hans team ville skapa en en magisk dansvideo här.

Under åren har vi fått möjlighet att träffa flera personer som verkligen brinner för kultur och att skapa , allt ifrån fotografier till film. För några veckor sedan fick vi besök av Marco, Mia och Tony som ville vara i våra industribyggnader för att göra en fin tolkning av modern dans. När slutresultatet kom blev vi hänförda av all denna talang. Marco Wiborg står själv bakom koreografin som han utför tillsammans med Mia Hellberg och bakom kameran hittar vi Tony Hultén.

Gå gärna in och kolla in dansvideon här. Stort tack från oss i Forsåker för att vi fick ta del av denna produktion!

Besök deras Instagram

Marco Wiborg: @marcolito