Byggmästargruppen fått förtroendet att i en samverkansentreprenad utföra en hyresgästanpassning på 1 000 kvm i centrala Stockholm

Byggmästarna tar plats på Sveavägen 59 för ett nytt intressant projekt. Projektet är beläget inom kv. Våghalsen i Stockholm och beräknas pågå fram till juli 2018

Fastighets AB Melanita har tecknat kontrakt med Byggmästargruppens affärsområde för lokalanpassningar att renovera 1000 kvm kontorslokaler till RFSL.Entreprenaden utförs som en samverkansentreprenad.

-Vi har de senaste åren satsat på samverkansprojekt där vi kommer in tidigt i projektet och kan bidra med vår byggmästarkompetens. Vår ide att få projektets aktörer att känna sig delaktiga i renoverings-processen för att skapa en så bra slutprodukt som möjligt för brukare och fastighetsägare är ett stimulerande arbete säger Viktor Karlsson arbetschef på Byggmästargruppen.

Förutom detta projekt är Byggmästargruppen just nu sysselsatt med flera andra stora hyresgästanpassnings-projekt. Typen av projekt varierar, som exempel kan vi nämna ombyggnaden av Danderyds sjukhus åt Locum, i Vita Huset vid Danvikstull genomförs två projekt åt Hiby och i Björkhagen håller vi på med att renovera Markuskyrkan åt Svenska Kyrkan.

Byggmästargruppens huvudinriktning är ombyggnationer av bostäder, kommersiella lokaler och fastigheter. Vi har tre affärsområden; Ombyggnad, Stambyte och Lokalanpassning. För ytterligare information om lokalanpassningar kontakta: Viktor Karlsson 070-513 39 09 alternativ Bo Hultgren 070-818 43 26.

Byggmästargruppen Stockholm BMG AB har gedigen erfarenhet av bygg och historiskt har företaget arbetat kring nyckelorden, samverkan, ärlighet, kommunikation och kostnadsmedvetenhet. Bolaget har tre affärsområden; Ombyggnad, Stambyte och Lokalanpassning.