Albyvägen 8-14.

Byggmästargruppen genomför stambyten åt Botkyrkabyggen.

Byggmästargruppen Stockholm – marknadsledande på stambyten i Sverige – har av allmännyttiga bostadsföretaget Botkyrkabyggen tilldelats uppdraget att genomföra stambyten och elinstallationer på Albyvägen 8-14 i Norsborg.

Efter offentlig upphandling under vintern meddelade Botkyrkabyggen den 5 mars att projekt Albyvägen 8-14 gått till Byggmästargruppen Stockholm BMG AB. Projektet omfattar i en första fas stambyten och uppgraderade badrum i 235 lägenheter samt kompletterande elinstallationer.

”Kvarteret Byatomten 4 består av fyra punkthus på vardera 13 våningar. Sammanlagt innebär det att vi ska in och genomföra omfattande arbeten hos 235 hyresgäster som kommer att bo kvar under hela renoveringstiden. Det ställer speciella krav på oss, men som jag ser det är vi mycket väl förberedda med skickliga medarbetare som dessutom har god hjälp av den kompetenta projektledning som Botkyrkabyggen bidrar med”, säger Fredrik Lundin, arbetschef inom ROT-Bostad, Byggmästargruppen Stockholm.

Byggmästargruppen Stockholm har mycket lång erfarenhet av byggprojekt för ”Allmännyttan” men det är första gången företaget får ett uppdrag från just Botkyrkabyggen.

”Det här visar tydligt att vår satsning på stambyten med kvarboende börjat göra skillnad. Under fjolåret genomförde vi över 1100 lägenheter och vi är glada att våra arbetssätt och kostnadseffektiva metoder blivit så eftertraktade. Vi väljer också underentreprenörer med samma inriktning och kompetens. Att få arbeta i samverkan med en så viktig beställare som Botkyrkabyggen är ett starkt bevis på vår positiva utveckling”, tillägger Peter Neuberg, VD och koncernchef för SEHED Byggmästargruppen AB.

Projektering pågår och byggstart är beräknad till Q3, 2020.

Fredrik Lundin
fredrik.lundin@byggmastargruppen.se

Byggmästargruppen Stockholm BMG AB levererar, förutom nyproduktion, moderna ROT-tjänster för anpassning av kontor, butiker, vårdlokaler, skolor och industribyggnader samt renovering av bostadshus. På stambyten är vi marknadsledande med en produktionstakt av cirka 1 100 lägenheter per år. Av dessa genomförs cirka 60 % med kvarboende hyresgäster. Vi innehar certifiering enligt BF9K och är medlemmar av Byggföretagen och Stockholms Byggmästareförening.

Byggmästargruppen Stockholm BMG AB är en del av SEHED Byggmästargruppen AB – en stor svensk byggkoncern med säte i Tyresö, Stockholms län. Verkställande direktör är Peter Neuberg.