Stockholmshem tecknar ramavtal med Byggmästargruppen

Stockholmshem tecknar ramavtal med Byggmästargruppen

Byggmästargruppen har som ett av fem Stockholmsbaserade byggföretag tilldelats ramavtal med allmännyttiga bostadsföretaget Stockholmshem. Avtalet undertecknades den 12 maj.

Under våren 2020 har Stockholmshem genomfört en bred upphandling med syfte att knyta till sig fem kvalificerade byggföretag genom ramavtal. Byggmästargruppen är ett av dem som fått förtroendet.

”Det handlar mycket om att förenkla administrationen kring många mindre renoveringsprojekt”, säger Bo Hultgren, ansvarig arbetschef på Byggmästargruppen ROT Kommersiellt. ”Att vi redan har passerat en upphandling när ett projekt blir aktuellt förkortar dessutom ledtiderna.”

Ramavtalet gäller avrop på in- och utvändig renovering av bostadsfastigheter, även ny- om- och tillbyggnader, på upp till 20 miljoner kronor.

”Vi är väldigt glada över förtroendet som Stockholmshem gett oss i och med detta ramavtal. Stockholmshem har alltid varit en motor för Stockholms byggande och att oförtrutet fortsätta arbetet, trots rådande tider, är något som både vi och kollegor inom entreprenadsektorn uppskattar”, tillägger Peter Neuberg VD för Byggmästargruppen.

Bo Hultgren
bo.hultgren@byggmastargruppen.se

Byggmästargruppen Stockholm BMG AB levererar, förutom generell byggproduktion, moderna ROT-tjänster för anpassning av kontor, butiker, vårdlokaler, skolor, kyrkor och industribyggnader samt renovering av bostadshus. På stambyten är vi marknadsledande med en produktionstakt av cirka 1 100 lägenheter per år. Av dessa genomförs huvuddelen med kvarboende lägenhetsinnehavare. Vi innehar certifiering enligt BF9K och är medlemmar av Byggföretagen och Stockholms Byggmästareförening.

Byggmästargruppen Stockholm BMG AB är en del av SEHED Byggmästargruppen AB – en stark svensk byggkoncern med säte i Tyresö, Stockholms län. Verkställande direktör är Peter Neuberg.