Ytterligare framgångar för Byggmästargruppen.

Ytterligare framgångar för Byggmästargruppen.

Blåkulla tar emot Byggmästargruppens stambytare för renoveringen av Brf Hagalundens fastigheter.

Bostadsområdet Blåkulla byggdes under miljonprogrammet och består av åtta 100 meter långa 14 våningshus med blåa fasader. De olika blåa nyanserna valdes för att få husen att smälta in mot himlen.

Byggmästargruppen har nu tecknat avtal med Brf Hagalunden i Solna för stambyte i föreningens fastigheter som omfattar 446 lägenheter. Ordervärdet uppgår till cirka 100 miljoner kronor och projektet utförs med kvarboende under perioden oktober 2016 - maj 2020.

- Med Brf Hagalunden har vårt motto om ”bekymmersfria byggen ”ytterligare bekräftats.

Vi har under första halvåret 2016 tecknat avtal för stambyten med kvarboende i över 2000 lägenheter berättar arbetschef Fredrik Lundin. Fredrik berättar också om att hösten ser riktigt spännande ut med många nya intressant projekt i pipeline. Det känns bra att ha så lång framförhållning med projekten.

För ytterligare information om våra stambyten, kontakta någon av våra arbetschefer, Fredrik Lundin, 070-222 62 61 eller Anders Mårtensson, 070-992 70 67.

Byggmästargruppen Stockholm BMG AB har gedigen erfarenhet av bygg och historiskt har företaget arbetat kring nyckelorden Kommunikation och Ärlighet. Bolagets huvudinriktning är ombyggnationer av bostäder och kommersiella lokaler och fastigheter. Bolaget har tre affärsområden; Ombyggnad, Stambyten och Byggservice.