EEF utser ByggVesta till Årets framtidsföretag 2014

EEF utser ByggVesta till Årets framtidsföretag 2014

EnergiEffektiviseringsFöretagen (EEF) utser fastighetsbolaget ByggVesta till Årets framtidsföretag för effektivare energianvändning. Utnämningen avser en verksamhet som pekar på nya möjligheter att göra en förnuftig energianvändningtill morgondagens standard.

EEF anser att ByggVesta är Årets framtidsföretag 2014 därför att:

”När andra säger att det är olönsamt att bygga energisnålt finns det de som visar att det går. Som har en ambition att skapa bostäder som är långsiktigt hållbara för människor med olika behov. Och som lyckas att samtidigt pressa produktionskostnaderna. För att lyckas med detta har enkelhet varit viktigt i utvecklingen av ByggVestas koncept. Byggnaden och dess system ska fungera i drift under många år.

När Boverket 2009 skärpte energikraven till 110 kWh/m2 per år så valde ByggVesta att lägga sig på halva den nivån. Och utmärkande är att man bygger ALLA sina hus på denna nivå, inte bara som försök eller pilotprojekt.

Men de stannar inte där. Ständiga förbättringar och att ta sig an utmaningar är ledord för dem. ByggVesta är ett företag som redan nu anpassat sig till framtiden.

Därför väljer EEF ByggVesta till Årets Framtidsföretag 2015.”

För mer info kontakta:

Rolf Weste Eriksson, tf koncernchef, tel 0708 526380

Hans Nilsson, ordförande i EnergiEffektiviseringsFöretagen tel: 08 650 6733, 070 237 0862