Sistaårseleverna vid byggprogrammet på Bodens gymnasium Sara Johansson och Emil Gustavsson mottog vid fredagens skolavslutning Bygmastipendiet.

2023 års Bygmastipendium till elever vid Björknäsgymnasiet.

Sistaårseleverna vid byggprogrammet på Björknäsgymnasiet i Boden Sara Johansson och Emil Gustavsson mottog Bygmastipendiet i samband med fredagens skolavslutning. Tillsammans med de premierade eleverna syns i bild Bygmas representant Micael Larsson och yrkeslärare David Mattsson och Mikael Granbom.
Stipendiet består av en prischeck på 5 000:- var och en egen uppsättning verktyg till det framtida arbetslivet.

Bygmastipendiet delas årligen ut av bygghandelskedjan Bygma, till sistaårselever som utmärkt sig under sin utbildning på bygg- och anläggningsprogrammet. Ett tjugotal stipendiater utses och belönas med såväl värdefulla verktyg som en check på upp till 10 000 kronor. Allt i syfte att premiera kunskap och kvalitet – och för att stimulera återväxt av kunnig och kvalificerad personal till Sveriges alla bygg- och anläggningsföretag.

Sara får stipendiet för att hon är en elev som har en otroligt god utveckling under sina år på björknäsgymnasiet. Hon har skött sin skolgång prickfritt och är väldigt ordningsam och välorganiserad. Hon antar utmaningar med ett gott humör och är alltid nära till skratt. En person som är lätt att samarbeta med och gör alltid sitt yttersta i alla moment, helt enkelt en toppenelev!

Emil får det för att han är är en elev som gör allt med ett leende på läpparna. Under sina tre år på björknäsgymnasiet så har Emil visat upp ett stort kunnande och en god utveckling. Emil gillar utmaningar och är lösningsorienterad i allt han tar sig för. En god klasskamrat, en lagkapten och en bra ambassadör för Bygg och Anläggningsprogrammet – inriktning Husbyggnad

Från Bygmas håll önskar vi Sara och Emil lycka till framöver, och hoppas på en god framtid i era kommande yrkesroller.