Minna Fridén och Nadja Birath vid Hushags-Erikslundsgymnasiet får motta 2023 års Bygmastipendium. Bygma representeras vid utdelningen av Carolina Söderström och Tommy Jonsson. Till vänster i bild syns även skolans rektor Robert Schultz.

Byggelever vid Hushags-Erikslundsgymnasiet i Borlänge tilldelas Bygmastipendiet.

Sistaårseleverna vid Byggprogrammet på Hushags-Erikslundsgymnasiet i Borlänge, Minna Fridén och Nadja Birath får motta 2023 års Bygmastipendium. Bygma Borlänges butikschef Carolina Söderström och platschef Tommy Jonsson fanns på plats för att överlämna stipendiet. Till vänster i bild syns även skolans rektor Robert Schultz.

Bygmastipendiet delas årligen ut av bygghandelskedjan Bygma, till sistaårselever som utmärkt sig under sin utbildning på bygg- och anläggningsprogrammet. Ett tjugotal stipendiater utses och belönas med såväl värdefulla verktyg som 10 000 kronor fördelat på en eller två elever. Allt i syfte att premiera kunskap och kvalitet – och för att stimulera återväxt av kunnig och kvalificerad personal till Sveriges alla bygg- och anläggningsföretag.

Utdelningen ägde rum i samband med årets skolavslutning. Minna och Nadja premieras för att under sin skoltid utvecklat mycket goda yrkeskunskaper samt lyckats med sina studier även i övriga ämnen. Båda har också varit en föredömliga kamrater.

Vi på Bygma önskar er, Minna och Nadja, lycka till framöver och hoppas på en god framtid där vi ses igen i era kommande yrkesroller.