Bygma AB förvärvar Mattsons Bygg & Järn och stärker sin position i Dalarna

Bygma AB förvärvar Mattsons Bygg & Järn och stärker sin position i Dalarna

Från och med den 1 januari 2024 stärker Bygma sin närvaro i Dalarna genom att förvärva Mattsons Bygg & Järn i Mora.

Mattsons Bygg & Järn har under nuvarande ägare utvecklats till en uppskattad aktör i Mora med hög servicenivå med stark lokal anknytning med värderingar som Bygma delar som ny ägare.

- Vi är mycket glada över att vi fått möjligheten att förvärva Mattsons Bygg & Järn. Deras långa erfarenhet och kunskap kommer att förstärka vår verksamhet i Dalarna. Vi ser fram emot att välkomna deras engagerade medarbetare till Bygma och fortsätta erbjuda marknadsledande service till våra kunder. säger Peter Lindström, VD på Bygma AB.

Förvärvet är en del av Bygmas strategi att långsiktigt och hållbart expandera och förbättra sin närvaro i Sverige.

För Mattsons Bygg & Järn innebär förvärvet med Bygma ökade möjligheter till tillväxt och utveckling.

- Vi är mycket nöjda över att få Bygma som ny ägare och ser fram emot att tillsammans fortsätta erbjuda våra kunder bäst service i Mora. Med en privat och långsiktig ägare med fokus på hög service, hållbarhet och fortsatt utveckling av verksamheten känns det bra att få överlämna våra duktiga medarbetare i trygga händer. säger Lennart Holmin och Lars Jönsson för Mattsons Bygg & Järn.

Regioner

Bygma AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat på Sverige, Danmark samt Island och har cirka 2 500 anställda. I Sverige finns 19 anläggningar, som tillsammans omsätter ca 1,5 miljarder SEK.