På bilden: Niclas Ericsson, platschef Bygma Borlänge

Bygma rekryterar ny platschef i Borlänge

Bygma har rekryterat Niclas Ericsson till tjänsten som ny platschef för Bygmas anläggning i Borlänge. Niclas Ericsson är utbildad byggnadsingenjör och kommer närmast från en tjänst som platschef på XL-BYGG Moraträ.

Niclas Ericsson beskriver sig själv som en händig 46-åring som gillar att snickra och renovera. Han bor i ett falurött hus i Vikarbyn, norr om Rättvik, tillsammans med sina tre söner på halvtid. Fritiden präglas av barnens aktiviteter, där det blir mycket hockey (Leksands IF) och även utförsåkning så mycket som möjligt. Även matlagning liksom amerikanska bilar ligger honom varmt om hjärtat.

- Bygmas anläggning i Borlänge har stor potential att bli något riktigt bra. Där finns en bra och vass personalgrupp som bildar ett starkt team, en förutsättning för framgång. Bygma som organisation känns oerhört proffsig, med allt från huvudkontoret ner till minsta dokument och det är en av anledningarna till att jag valde att tacka ja till erbjudandet, säger Niclas Ericsson, nytillträdd platschef för Bygma i Borlänge.

- Vi är mycket nöjda med att ha lyckats rekrytera Niclas Ericsson till vår anläggning i Borlänge. Vi är övertygade om att han, med sin bakgrund och erfarenhet, är rätt person att leda och utveckla verksamheten, kommenterar Urban Johansson, vd för Bygma Sverige.

Niclas Ericsson har tillträtt sin tjänst.

Bygma AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av cirka 100 anläggningar fördelat i hela Norden, med cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 17 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,2 miljarder SEK.