Bygma Tyresö

Bygma Tyresö vinner fyraårigt kommunavtal kring byggmateriel

Byggvaruhandlaren Bygma Tyresö gick vinnande ur Tyresö kommuns upphandling kring inköp av trämaterial, järnhandelsvaror och handverktyg, i konkurrens med Optimera och XL-Bygg. Det innebär att Bygma kommer att få leverera byggmaterial till kommunens byggprojekt under en fyraårsperiod med start måndag den 15 mars.

- Upphandlingen baserades bara delvis på pris, men framförallt lades ett stort fokus på mjuka värden som t ex miljö, kvalitets- och serviceaspekter. Det känns otroligt bra för oss på Bygma att få det här förtroendet som också skapar ringar på vattnet mot våra andra lokala kunder, säger Thomas Näsvall på Bygma Tyresö.

Passande nog kommer anläggningen att förses med en splitterny drive-in hall under 2021, med möjlighet för kunder att få en snabb och smidig byggservice med lastning direkt in i bilen. Den nya hallen blir ca 4000 kvm och kommer att vara isolerad. I och med det större utrymmet så tar man också in ett bredare och djupare sortiment.

- I och med att hallen är isolerad och försedd med portar så kommer den upplevas varm och vara ren, till skillnad mot en vanlig brädgård. Det kommer att uppskattas av både kunder och anställda, samt möjligheten att snabbt kunna lasta och ta sig in och ut på anläggningen. Det här kommer vi att kunna erbjuda på ett ännu bättre sätt med den nya drive-in hallen på plats, säger Klas Widman platschef på Bygma Tyresö.

Thomas Näsvall, Bygma Tyresö,08-503 850 32, tnl@bygma.se

Klas Widman, platschef Bygma Tyresö, 08-503 850 36, ksw@bygma.se

Regioner

Bygma AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat på Sverige, Danmark samt Island och har cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 18 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,3 miljarder SEK.