Fredrik Lundberg ny platschef på Bygma i Vindeln – ser ljust på framtiden

Fredrik Lundberg ny platschef på Bygma i Vindeln – ser ljust på framtiden

På Bygma i Vindeln, norr om Umeå, sker just nu en satsning och där Fredrik Lundberg, som också är bosatt på orten, kliver in som ny platschef. Med lång erfarenhet inom branschen som både företagsledare och säljare ska Fredrik fortsätta utveckla Bygma.

Nu kan Bygma bekräfta att Fredrik Lundberg klivit in i rollen som platschef på Bygma i Vindeln, detta i samband med en satsning på att utveckla verksamheten. Med de starka förutsättningar och den potential som finns i bygden ser Fredrik ljust på framtiden.

– Det känns otroligt kul att få kliva in som platschef på Bygma och dessutom göra det på hemmaplan. De förutsättningar som finns är väldigt goda och det är mycket tack vare tidigare platschef. Jag ser väldigt mycket fram emot att få utveckla Bygma i Vindeln och de erfarenheter jag tar med mig från tidigare arbeten kommer passa utmärkt för detta, säger Fredrik Lundberg, ny platschef på Bygma i Vindeln.

Fredrik som tillträdde tjänsten den 1 mars i år har nämligen en gedigen erfarenhet inom branschen och kommer närmast från tjänsten som VD på VTT i Umeå och tidigare har han även varit VD på Vimek i närmare 12 år. Utöver detta har han också arbetat med försäljning.

– Fredrik har en spännande bakgrund inom både industri- och byggbranschen. Med hans expertis och erfarenhet ser vi honom som ett starkt tillskott och det kommer bli spännande att se vad vi tillsammans kan åstadkomma i Vindeln, säger Peter Lindström, VD för Bygma Sverige.

Bygma AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat på Sverige, Danmark samt Island och har cirka 2 500 anställda. I Sverige finns 18 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,3 miljarder SEK.