Eleverna Alina Karlsson och Samuel Lindgren vid Rekarnegymnasiet i Eskilstuna mottar årets Bygmastipendium från Bygma Eskilstuna.

Glada vinnare av Bygmastipendiet vid Rekarnegymnasiet i Eskilstuna

Den 11 juni delades Bygmastipendiet ut till två elever på bygg-och anläggningsprogrammet vid Rekarnegymnasiet.
De lyckliga stipendiaterna heter Alina Karlsson och Samuel Lindgren.

Förra lördagen fick eleverna Alina Karlsson och Samuel Lindgren på Rekarnegymnasiet motta Bygmastipendiet för sitt engagemang och sina prestationer under studietiden. Eric Messing, platschef på Bygma i Eskilstuna och Sofia Rytterström, rektor vid Rekarnegymnasiet hade äran att dela ut priset.

För att vinna stipendiet ska eleverna antingen ha gjort en skolprestation utöver det vanliga, lyckats vända en nedåtgående spiral eller med ambition och stolthet åstadkommit något anmärkningsvärt under studietiden.

Stipendiet tilldelas Alina och Samuel med följande motivering:

Alina har genomgått utbildningen på ett föredömligt sätt med en motivation att ständigt lära dig mer och utvecklas. Hon har utvecklat sina förmågor inom så väl teoriämnen som karaktärsämnen och nått goda resultat. Alina är arbetsam och driven, har lätt för att samarbeta och har förmågan att se möjligheter istället för hinder.

Samuels mål är tydligt utstakat och han har införskaffat dig kunskaper och färdigheter för att ta dig dit. Samuel har lagt ner åtskillig tid på att hitta egna vägar för att lära dig saker och utvecklat sina förmågor. Han har genomfört sin utbildning både praktiskt och teoretiskt med största ansvar.

Bygma instiftade stipendiet för nio år sedan i syfte att inspirera fler till att satsa på en utbildning och karriär inom byggbranschen och skänka yrkesstolthet till ungdomar på väg ut i arbetslivet.

Om Bygmastipendiet:
Bygmastipendiet delas ut till sistaårselever på Bygg- och anläggningsprogrammet som gjort något bra vid ett urval av landets gymnasieskolor. Bygma fördelar 10 000 kr per skola i slutet av varje läsår.

Regioner

Bygma AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat på Sverige, Danmark samt Island och har cirka 2 500 anställda. I Sverige finns 19 anläggningar, som tillsammans omsätter ca 1,5 miljarder SEK.