Byon öppnar egen e-handel  – uppdaterar identitet, logga och breddar utbudet mot livsstil

Byon öppnar egen e-handel – uppdaterar identitet, logga och breddar utbudet mot livsstil

Mer än inredning och ett sätt att leva. Nu öppnar Byon dörrarna till en egen digital värld i gränslandet mellan fantasi, verklighet, fashion, sport och inredning. Ett energisprakande och färgglatt universum som speglar Byons livsfilosofi. Samtidigt uppdateras logotyp, identitet och uttryck till att bli ännu mer lekfullt och överraskande. Ett helt nytt Byon men ändå samma - välkommen in!

Byon är varumärket som aldrig slutar att upptäckta nya lekfulla färgkombinationer, mönster, former och strukturer. Med tiden har man blivit ett koncept som är mer än bara inredning. Ett sätt att se varje dag och livet i stort. Därför är steget man tar nu betydande och helt i linje med vad man vill bli.

– Vår livsfilosofi är mycket mer än bara inredning. Den omfattar allt, inte minst hur man ska ta vara på varje dag. Därför känns det helt naturligt att inte begränsa oss i vad vi är och vad vi designar. Vi är en livsstil, vi är Byon, säger Sara Wernerby, marknadschef på Sagaform AB med varumärket Byon.

Från den 31 maj så tar Byon ett nytt kliv in i framtiden, mot en egen värld med allt vad det innebär. Då öppnas byondesign.se med egen e-handel men också med förtydligande om vad varumärket är och vill bli. I den världen kommer man hitta mängder av överraskningar, men också Byons kompletta kollektion och exklusiva drop som enbart säljs i den egna världen.

Först ut är en textilkollektion som breddar varumärkets erbjudanden inom kategorin livsstil/badrum/pool. En stor del av satsningen är också att Byon helt byter visuell look. Ny logga och uttryck som ska kännas gladare, kaxigare och mer inbjudande. Ännu mer Byon helt enkelt. Den nya identiteten har tagits fram i samarbete med Grebban.

– Med “kontraster” som ledord under designprocessen har vi låtit hårt få möta mjukt, vilket återspeglar sig både i typografiska val men även i utformningen av logotypen. Resultatet är en distinkt identitet med hög igenkänning. Vi har skapat en visuell värld fylld med referenser till Art Noveau och blinkningar till 70- och 80-talets grafiska uttryck. Expressiva typografiska uttryck kombinerat med en stark färgpalett, ett lekfullt bildmaner och en ny logotyp utgör grunden för den nya identiteten som också genomsyrar den digitala upplevelsen, säger Per Jörnlöv, AD på Grebban.

Byon design har på kort tid gått från ett litet företag i Göteborg, till att bli uppköpta av Sagaform AB och New Wave Group för två år sedan. Idag finns man representerade hos de största designhusen. Målgruppen är medveten och älskar Byons lekfulla design med färg, form och attityd. Byon älskar att utmana och överraska, något man alltid gör med stor självsäkerhet och varmt hjärta.
– Med vår nya profil och identitet tror jag vi kommer skapa ännu mer tydlighet kring vilka vi är och få fler att lockas av vår livsfilosofi. Come and play with us, säger Sara Wernerby.

Med Centra som plattform och Grebban som design- och utvecklingspartner är Byon nu redo för framtidens e-handelskunder. Lösningen är headless och byggd för obegränsade möjligheter. Bli gäst eller permanent invånare på byondesign.se