Byon presenterar Ignite – en serie rumsdofter

Byon presenterar Ignite – en serie rumsdofter

Att leka med färger, former och mönster är en självklar del i Byons universum. Nu lanseras Ignite, en ny serie rumsdofter som ska förstärka hur varumärket känns och upplevs. Serien är designad i bärnstensfärgat glas och har en förförisk essens av blomnoter på en tydlig bas av cederträ. En doft som ska sprida kreativitet och glädje ihop med styrka och nyfikenhet.

Att dofter förstärker olika känslor och upplevelser i ett rum är inget nytt, de är välbeprövade verktyg för att skapa rätt atmosfär. När Byon presenterar sin kollektion med rumsdofter vill man visa upp mer av sig själva och vad man står för. Serien, som fått namnet Ignite, ska få fler att förtrollas av Byons magiska värld.

– För oss är inredning mer än bara något man tittar på, det är en viktig del för att skapa ett hem och för att uttrycka sin personlighet. Vi har länge pratat om att inredning ska attrahera fler sinnen än bara ögonen och våra rumsdofter blir ytterligare ett steg till en helhetsupplevelse, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB med varumärket Byon.

Doften i serien Ignite är noga framtagen för att skapa känslor som främjar fantasi och nyfikenhet, styrka och lycka. Doften kan bäst beskrivas som en oemotståndlig komposition av imaginära blomnoter på en bas av självsäkert cederträ. Designen av Ignite är precis vad man förväntar sig av Byon – lekfull, färgstark och bubblande. Rumsdofterna är förpackade i bärnstensfärgat glas toppat med Byons signaturfärg powerblå. Även varumärkets eget blommönster Leya dyker upp. Ignite vill få varje rum att leva upp och sticka ut.

Serien Ignite innehåller fem produkter – fyra doftljus och en diffuser. Doftljusen är tillverkade av sojavax och vegetabilisk olja med en veke av bomull. Diffusern innehåller doftbärande olja som varar i cirka 4-6 månader. Alla Byons rumsdofter är fria från ftalater, bekämpningsmedel, parabener och sulfater och testas aldrig på djur.

Ingifte finns i lager på byon.se och utvalda återförsäljare från vecka 49.
Välkommen till Byons värld, välkommen hem!