Ge inredningen ett extra glow med metallic

Ge inredningen ett extra glow med metallic

Längtar du också efter ett extra glow? Den där toutchen som gör en vanlig dag extra bubblig och energisk. Metallic och skimrande nyanser är ett säkert kort. Det känns lyxigt och mystiskt på samma gång, och det bästa är att det bara behövs en eller två detaljer för att skapa glowet vi alla längtar efter.

Att addera silverglans och skimmer till ett rum skapar dynamik, mystik, elegans och lyx. Detaljer som anpassar sig genom att spegla omgivningens nyanser. Element som lever sitt eget liv och som kan se olika ut beroende på var i rummet de tar plats. Metallic ger oss discofeeling med lyxig finish och lever upp till Byons motto att göra varje dag mer bubblande av glädje.

– Metallic och skimmer brukar framför allt förknippas med festligheter. Men vi tycker det är fantastiskt att addera för att lyfta inredningen en nivå. Det ger en wow-effekt, som drar blickarna till sig men utan att ta över, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB med varumärket Byon.

Fem tips om du vill inreda med metallic

• Mixen av matt och metallic ger en fantastisk känsla. Gärna i en grupp tillsammans.
  • Börja med en detalj, till exempel en vas, och känn dig för.
  • Metallic med tända ljus eller ljuskälla ger en soft och dramatisk upplevelse eftersom ytan återspeglar ljuset
  • Att kombinera metallic-finish med böljande, mjuka former ger en skön kontrast
  • Spegeleffekt är bra tips för att förstora, fördjupa och förlänga rum beroende på hur man placerar dem

Möt detaljer i metallic

Färg: Clear
Storlek 58x4,5x115cm
Pris: 3999 SEK/ 439 ۬

Byon skapar lekfulla och stilsäkra detaljer för alla hem. Produkter som både sticker ut och smälter in, alltid på gränsen mellan fantasi och verklighet. ByOn har ett tydligt mål, att skapa inredningsdetaljer som får oss att le.

Byon är en del av Sagaform AB. Sagaform AB’s huvudfokus är att leverera starka varumärken och tydliga identiteter inom hem- och inredningsbranschen. Under det gemensamma taket A way of living presentera varumärkena Sagaform, Byon, Victorian, Vakinme & Bagsfirst ett inspirerande sortiment av stilfulla inredningsdetaljer, väl utvalda presenter, möbler, ljus, och kroppsvårdsprodukter inom hela Europa