”Light up your everyday”

”Light up your everyday”

Ljus påverkar oss. Det ger energi, gör oss lyckligare och håller oss friskare. Vi har förenat denna insikt med inredningsdesign och tagit fram en helt ny lampkollektion. Med tio tips från Studio in vill vi passa på att ge dig en ljusare höst.

• Blanda olika typer av ljuskällor för att ge rummet en levande atmosfär. Direkt belysning kan mixas med diffus, tillsammans ger de ett vackert skuggspel.
  • Ju fler lampor desto bättre än bra grundregel. Ett vardagsrum behöver minst 5-10 ljuskällor för att rummet ska kännas välkomnande.
  • Mörka hörn är perfekta ställen att leka med belysning. Det ger en lekfull effekt i rummet och kommer genast bli en trevlig vrå istället för en tråkig.
  • Genom att placera en lampa på golvet, i närheten av en soffa eller några fåtöljer, skapas en känsla av samhörighet. Belysningen blir en del av en grupp och kommer på så sätt till sin rätt.
  • Våga välja lampor med stark karaktär och form. Låt designen vara din energikälla lika mycket som ljuset.
  • Var mångsidig! Uppdatera färgtillbehör och glödlamps-design efter humör och säsong. Låt de små detaljerna lysa upp din vardag.
  • Speglar är rummets förstärkare. Genom att kombinera dem med ljus blir de mästerliga blickfångare.
  • Använd lampor som kan riktas för en bra arbetsmiljö. Men låt inte designen bli lidande för det, behov och design går att kombinera!
  • För en mysig känsla - använd alltid varma vita ljuskällor. Inget annat behövs.
  • Ha kul när du lyser upp ditt hem. Blanda stilar, prova nya saker och följ ditt hjärta. Det är kanske det allra viktigaste tipset!