Power möter himmel och hav – blått är säsongens färg från Byon

Power möter himmel och hav – blått är säsongens färg från Byon

När power mixas med himmel och hav så får man den perfekta blå nyansen. Det blir en poppig, kraftfull och ödmjuk blå ton som trots allt skapar ett lugn omkring sig. Blå med stort B helt enkelt – och såklart säsongens färg från Byon!

Blått är en kulör som har en självklar plats, inte bara i Byon’s palett utan överallt runt omkring oss. En färg som är lätt att tycka om och som enkelt passar in.
– Vi hittar mycket av inspirationen till Byon inom fashion – former, snitt, design och färgskalor. Man ser en hel del blåa toner på catwalken just nu, och så även hos oss. Säsongens blå har mycket attityd, den är lugn och kaxig på samma gång. En perfekt accessoarfärg i hemmet, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB med varumärket Byon.

Byon har en baspalett med kulörer som alltid finns med, men inför varje säsong blommar någon ut och sätter extra mycket prägel på kollektionen. Inför våren och sommaren ser vi blått, där power blandats med nyanser av himmel och hav. En ödmjukare kulör än den power blå men som ändå poppar och tar lika mycket plats.

– Riktigt blå detaljer blir ofta härliga utropstecken i inredningen och kan sätta karaktär till ett helt rum, säger Beatrice Lindgren.
Byon’s blå säsongsfärg känns självklar när den flyttar hem – med en enda detalj blir rummet något helt nytt!

Tips när du inreder med blått

• Himlen och havet består inte bara av en nyans av blått, just därför kan man mixa olika blå nyanser för att förstärka känslan av naturen nära inpå.
  • Mörkare blå ger en elegantare upplevelse, mittemellan blå ger ett piggare och fräschare intryck och poppig blå ger kraft och energi.
  • Generellt sett är blått i inredningen ett sätt att skapa lugn, de blå tonerna får oss att känna oss nära vatten och himmel.
  • Blå passar med alla olika material, mörk ek, metall eller vitt.
  • Vitt tillsammans med ljus- eller mellanblå kan upplevas lite romantiskt när man tar in den i ett rum.
  • Poppig blå som accentfärg ger energi till rummet.
  • Vi älskar blå detaljer som utropstecken i inredningen!
  • Blå + blå = sant