Red hot chili – säsongens färg från Byon

Red hot chili – säsongens färg från Byon

Hösten hos Byon är het och eldig. Man influeras av det asiatiska och förförs av kontraster i mönster och starka färger. Chilirött ärfärgen som präglar kollektionen, en färg som ger attityd och energi. Vi bjuder hem den i mindre doser, gärna i kombination med nattsvart eller orange. Konstellationer som svider till på tungan och får oss att reagera.

Den chiliröda färgen som Byon presenterar för hösten och vintern 2022 väcker många känslor. Den ger oss styrka och explosivitet, samtidigt som den är kaxig tillsammans med mönster och kontrastkulörer.
– Personligen älskar jag kombinationen av eldig chiliröd och nattsvart. Det känns drastiskt, dramatiskt och eldigt på samma gång. När vi går mot mörkare tider så behövs något som får oss att reagera, säger Beatrice Lindgren, design – och konceptchef på Sagaform AB med varumärket Byon.

Bland Byon’s nyheter hittar vi inredningsdetaljer där chiliröd gör stort avtryck. Även i små doser ger färgen ett hem med attityd och energi. Den kreativa ådran vaknar och vi längtar efter att bjuda in till fest. Tänk vad lite färg kan göra med oss!

Vase/Candle holder Calore XS och M

3-hook and 5-hook Else
Material: Certified oak wood
Färg: röd
Storlek: 30x6x5cm (3-hook) 50x6x5cm (5-hook)
Pris: 3-hook 249 SEK/ 279 NOK/ 199 DKK/ 29 €, 5-hook 399 SEK/ 439 NOK/ 319 DKK/ 45 €

Chopstick set yaki
Material: Bambu
Färger: Blå/grön/lila/röd
Storlek 23x1,5x0,5cm
Pris:149 SEK

Byon skapar lekfulla och stilsäkra detaljer för alla hem. Produkter som både sticker ut och smälter in, alltid på gränsen mellan fantasi och verklighet. ByOn har ett tydligt mål, att skapa inredningsdetaljer som får oss att le.

Byon är en del av Sagaform AB. Sagaform AB’s huvudfokus är att leverera starka varumärken och tydliga identiteter inom hem- och inredningsbranschen. Under det gemensamma taket A way of living presentera varumärkena Sagaform, Byon, Victorian, Vakinme & Bagsfirst ett inspirerande sortiment av stilfulla inredningsdetaljer, väl utvalda presenter, möbler, ljus, och kroppsvårdsprodukter inom hela Europa