Skapa en uteplats att inspireras av

Skapa en uteplats att inspireras av

Senaste året har ”umgås ute” fått en helt ny innebörd. Sällan har vi väl använt altanen, uterummet eller trädgården så mycket året runt som nu. Därför är vi extra peppade på att inreda vår utemiljö när solen, värmen och grönskan är i antågande.

Ute är det nya inne – de är så vi tar oss an och inreder uteplatsen inför våren. Det är en förlängning av huset, det femte rummet, med fokus på att umgås och må bra.

– Det är härligt med en uteplats som har flera olika rum – en matplats, en ”bara vara”-plats och en för avslappnat umgänge med vänner. Vi ser allt större trend i att sätta fysiska avdelare på uteplatsen, t.ex. gardiner som tål väta, eller av trä och växter. Det gör också att uteplatsen känns större. Våga gärna ännu mer färg i inredningen ute, det blir en härlig match med allt det grönskande, säger Beatrice Lindgren, koncept – och designchef på ByOn.

Plast, betong, teak, keramik, glas och pulverlackad aluminium är alla material som fungerar bra utomhus. Men när det kommer till lampor måste man vara noga med att se till att de är gjorda för utomhusbruk.

Några tips när man inreder uteplatsen

• Använd textilier och ha gott om kuddar – dessa är enkla att ta in eller stoppa i boxar när de inte används
  • Jobba med ljuskällor såsom utelampor och ljusslingor
  • Använd gärna avdelare på uteplatsen så att den känns större och man kan ha fler rum
  • Utekrukor med växter går det aldrig att få för många av. Blanda gärna upp med krukor i olika färger.
  • Duka upp med vaser på uteplatsen. Snittblommor är lika fina ute som inne när du dukar upp för middag.
  • Köp möbler som kan flyttas runt, både inne och ute. Finns både bord och stolar i plast som är snygga nog att kunna använda i hemmets alla rum.

Produkter som ger dig en uteplats att inspireras av:

Vase Sphere – coral
Size 28x28x24cm
Retail price 699 SEK

Pot Anouk
Storlek 37x37x59 c
Färger: Grå
Pris 1699 SEK

Pot Amya
Storlek 36x36x56cm
Färger: Brun
Pris 1699 SEK

Pot Beach
Storlek 29x29x30cm
Pris 799 SEK

Pot Bee S & L
Storlek S 30x30x28cm
Pris S: 699 SEK
Storlek L 36xW36x54cm
Pris L: 1799 SEK
Färger: svart (S) & vitt (S+L)

Pot Brixton
Färger: grå, svart, gul, olivgrön
Material: Återvunnen plast

Lamp Norrsken out
Pris: 1999 SEK
Storlek: 27x27x37 cm

ByOn skapar lekfulla och stilsäkra detaljer för alla hem. Produkter som både sticker ut och smälter in, alltid på gränsen mellan fantasi och verklighet. ByOn har ett tydligt mål, att skapa inredningsdetaljer som får oss att le.

ByOn är en del av Sagaform AB. Sagaform AB’s huvudfokus är att leverera starka varumärken och tydliga identiteter inom hem- och inredningsbranschen. Under det gemensamma taket A way of living presentera varumärkena Sagaform, ByOn, Victorian, Vakinme & Bagsfirst ett inspirerande sortiment av stilfulla inredningsdetaljer, väl utvalda presenter, möbler, ljus, och kroppsvårdsprodukter inom hela Europa