Små val varje dag

Små val varje dag

Att leva medvetet är ord som hörts allt oftare senaste åren. Men vad innebär det egentligen? För oss handlar det om att med öppna sinnen ta små beslut varje dag som tillsammans skapar förändring, i det stora och i det lilla, på det personliga planet och i det gemensamma perspektivet. Att leva medvetet handlar om harmoni och om balanserad styrka.

De små sakerna i vardagen spelar stor roll, och ofta är det de som är lätta att förändra. Det är de små sakerna du kan påverka och ta beslut kring flera gånger i veckan. Byta en mindre bra vana mot en bättre.

– Medvetenhet och enkelhet är två ord som ofta hör ihop. Två ord som också varit ledord när vi skapat Vakinme. Vi vill göra det enkelt att välja rätt. Hjälpa till att göra små enkla val i vardagen för att leva hållbart och medvetet, säger Sara Wernerby, marknadschef på On Interiör med varumärkena Vakinme, ByOn och Victorian.

Harmoni är det som de flesta av oss strävar efter. I vår vardag, i oss själva, i våra relationer och i vårt hem. För att nå dit krävs en medvetenhet – inifrån och ut. Medvetenhet om vilka val vi gör och när vi gör dem. Då uppnår vi en balanserad styrka och en fridfull tillvaro.

– Vakinme drivs inte av nyheter, utan vi vill med våra tre signaturdofter och tre färger istället bli en del av hemmets basgarderob. Ett medvetet val varje dag för att respektera naturen, ditt hem och dig själv. Vi kallar det #conciouslivingwithVakinme. säger Sara Wernerby.

Vakinme’s serie med hem- och kroppsvårdsprodukter är svenskt inifrån och ut för den som vill leva hållbart hela vägen. Med naturliga och ekologiska råvaror blandar Vakinme respekt för naturen, människan och miljön. De tre signaturdofterna har inspirerats av naturens rogivande essenser.

Vakinme visas på Formex, Stockholmsmässan den 15-19 januari 2019. Monter A13:20, och Nordic living, Oslo, den 23-25 januari 2019.

#conciouslivingwithVakinme.

Vid frågor vänligen kontakta:
Sara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt