The game is ON – ByOn introducerar höst- och vinterkollektionen 2021

The game is ON – ByOn introducerar höst- och vinterkollektionen 2021

Ett lekfullt barnasinne är ByOn personifierat, precis som alltid. Men när den nya kollektionen släpps tar man steget in i leken och spelets värld på allvar. Mönster från klassiska brädspel genomsyrar hela kollektionen. Inslag av schackrutor och ränder som möter vågade böljande former och matta ytor. Färgerna går i läcker nougat, ljus vanilj, mörkgrön och stark peppar. Låt oss presentera höst- och vinterkollektionen 2021 – The game is on with ByOn!

Att fira stort som smått och njuta av varje dag är viktigt för ByOn. Det fortsätter man med även denna säsong men på ett ännu lekfullare sätt där spel och lek är den största inspirationskällan. Klassiska barnlekar och brädspel anpassade för vuxna och med en designad touch.

– Alla tycker det är roligt att leka och spela spel, det är ett härligt sätt att umgås, inte minst över alla åldrar. Klassiska brädspel och kortspel har inspirerat oss med sina lekfulla former och mönster och kanske allra mest med den härliga känslan de sprider, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.

Stort, extremt och för mycket av allt – det älskar ByOn! Höstnyheterna bjuder på smakfulla schackrutor och energiska ränder. Tonerna går i läcker nougat, ljus vanilj, mörkgrönt, stark peppar och konfetti. Formerna är böljande i kontrast mot det raka. En teatralisk kollektion som uppmanar till att mixa färger och mönster precis som man vill.

– Det är så enkelt att göra inredning roligt. Våga sätta på dig barnglasögonen och mixa färger och former. Jag lovar att det kommer ge dig både energi och lust. Med barnasinnet kvar kan man se nya kreativa lösningar och bjuda på många leenden, säger Beatrice Lindgren.

Kollektionen från ByOn höst och vinter 2021 innehåller färgglada brädspel som är lika roliga att spela som de är fina och lättplacerade inredningsdetaljer. ByOn har skapat en kollektion som är till för att man ska umgås och vara tillsammans – hemma, borta eller på avstånd spelar ingen roll. Spelets värld förenar oss oavsett!

Vid frågor vänligen kontakta: .
Sara Wernerby, Marknadschef Sagaform AB
Sara.wernerby@sagaform.com, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt

Beatrice Lindgren, Koncept och inköpsansvarig Sagaform AB
Beatrice.lindgren@sagaform.com

ByOn skapar lekfulla och stilsäkra detaljer för alla hem. Produkter som både sticker ut och smälter in, alltid på gränsen mellan fantasi och verklighet. ByOn har ett tydligt mål, att skapa inredningsdetaljer som får oss att le.

ByOn är en del av Sagaform AB. Sagaform AB’s huvudfokus är att leverera starka varumärken och tydliga identiteter inom hem- och inredningsbranschen. Under det gemensamma taket A way of living presentera varumärkena Sagaform, ByOn, Victorian, Vakinme & Bagsfirst ett inspirerande sortiment av stilfulla inredningsdetaljer, väl utvalda presenter, möbler, ljus, och kroppsvårdsprodukter inom hela Europa