Våren och sommaren 2022 – här kommer våra mest betydelsefulla ting

Våren och sommaren 2022 – här kommer våra mest betydelsefulla ting

Vi ser äppelgrönt och mandarin, ränder och rutor, mjuka organiska former som möter lite hårdare rakare linjer. ByOn:s vår- och sommarkollektion innehåller mycket färg och form, en mix som känns personlig, cool och lyxig. Schackrutan har fortsatt en betydande roll i den nya kollektionen som vill få oss att fortsätta spela och leka.

”The Game goes ON with ByOn” är namnet på ByOn:s senaste kollektion. En lekfull och fantasifull inredningskollektion som blandar och maxar. Materialen vi ser är allt från handblåst glas till rostfritt stål, porslin och ekologisk bomull. Detaljerna är skapade med barnasinnet kvar och blir givna färgklickar i hemmet.

“Ta det inte för vad det är, utan för vad det kan bli” är ledord som ständigt finns med när vi på ByOn skapar nytt. Något som den här säsongens betydelsefulla ting verkligen lever upp till, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB med varumärket ByOn.

Vårens och sommarens mest betydelsefulla ting från ByOn

FORK SET WAVERLY & SALAD SERVERS WAVERLY

Inspirerade av vågornas rörelser har de böljande besticken som lanserades i höstas blivit oerhört populära. Nu kompletteras matbesticken Cutlery Waverly med smågafflar och salladsbestick. Smågafflarna är perfekta till tapas, frukt eller kanske ostron, medan salladsbesticken serverar allt från sallader till gratänger. Bestickens design utmanar kontrasterna mellan det böljande vackra och det vassa, funktionella. Tillsammans blir det en härlig dynamik av mjukt och hårt. Den vågiga formen ligger skönt i handen och ger dukningen ytterligare en dimension. Levereras i presentförpackning med 6 stycken.

Fork set Waverly
Färg: Silver
Storlek: 13x1x0,5cm
Material: Rostfritt stål
Pris: 179 SEK/199 NOK/149 DKK/23 €

Salad servers Waverly
Färg: Silver
Storlek: 24,5 cm långa
Material: Rostfritt stål
Pris: 299 SEK/339 NOK/239 DKK/35 €

CALORE OCH CALORE CURVE – Grön/beige, orange/vit, power blå/vit, gul/vit, enfärgad beige

Calore är redan en populär trendsättare i ByOn:s sortiment. Denna säsong fortsätter ByOn att sätta färg på den nya varianten Curve med sina dansande ränder som förtrollar oss alla. Med kurviga linjer i läckra färger skapar de en känsla av lollipops som mixats med glaskonst. Fyra randiga favoriter som inte kan gå någon obemärkt förbi. Färgat glas är här för att stanna! Vårens nya färger är grön/beige, orange/vit, power blå/vit, gul/vit och en enfärgad klassisk beige. Varje lykta är handgjord och unik. Använd som ljuslykta, vas eller varför inte som popcornskål! Finns i två storlekar.

Calore M
Färg: Beige/grön, beige
Storlek: 15x15x15 cm
Material: Tjockt glas, handgjort
Pris: 499 SEK/ 579 NOK/ 54,9 €

Calore XS

Färg: beige/grön, gul/vit, orange/vit, power blå/vit, beige
Storlek: 10x10x10 cm
Material: Tjockt glas, handgjort
Pris: 279 SEK/ 319 NOK/ 32,9 €

PLATE CURVE

Med organiska former och läckra ränder är det här ett fat som är något alldeles extra. Lyxigt, underbart och extravagant. Färgat glas är ett skönt inspel i hemmets inredning såväl som på det dukade bordet. Plate Curve kommer till våren i en färgkombination av poppig äppelgrönt och behaglig beige. En kombo som är cool och lyxig på samma gång. Varje fat är unikt, vilket gör dem än mer speciella och lätta att tycka om.

Plate Curve M
Färg: Grön/beige
Storlek: 27x27x27 cm
Pris: 649 SEK/ 739 NOK/ 72,9 €

VASE CURLIE BROWN

Färgat glas med smak av kola och choklad. Det är inte svårt att bli förförd av Vase Curlie Brown. Den är lika lekfull som lättsam och med sina mjuka former och vackra ränder är den en detalj som lyfter alla hem. Kurvorna är handmålade i läcker brun kola och varje produkt är unik. Låt den ta plats som den är eller fyll den med vackra snittblommor eller enkla vasstrån. Allt blir perfekt när det matchas med Vase Curlie. Finns även i gult.

Curlie brown
Färg: Brun/beige
Storlek: ø22x20 cm

JUG & CUP MANDARIE

Det är detaljerna som gör det! Ljuvliga mandariner maxas när Jug, Cup & Plate Mandarie gör entré. En kaxig och fantasifull vitaminkick där poppig orange matchas med inslag av äppelgrönt. En färgkombo som känns fräsch och trendsäker denna vår. En energiboost som alla hem behöver. Kannans handtag är tvinnat för att skapa den unika känslan. Jug och Cup Mandarie är också härliga tillskott i ByOn:s fruktkompott av citron- och melonkoppar.

Jug Mandarie
Färg: Orange
Storlek: 23x19x20cm 250cl
Material: Dolomit

Cup and plate Mandarie
Färg: Orange
Storlek: 13,5x10x6 cm/ø13,5x1,5 cm 25 cl
Material: Dolomit
Pris: 199 SEK/229 NOK/159 DKK/25 €

VASE CURT

Kurvor och ränder i en kaxig mix av fudge och lakritssvarta toner. Vase Curt är en statement-vas som sätter stämningen. Den är handgjord i glas och formen är oregelbunden och levande, inspirerad av en hopklämd påse som lever sitt eget liv. Lika vacker för sig själv som fylld med måndagsbuketten hela veckan.

Vase Curt black
Färg: Svart/beige
Storlek: ø20x30 cm
Pris: 1099 SEK/1419 NOK/1009 DKK/150 €

CHECKI SERVETTER

Redan förra säsongen fick rutmönstret en helt ny innebörd i ByOn:s sortiment. Ett mönster som är klassiskt, trendigt och lekfullt på en och samma gång. Ett minne från svunna tider, men också med viljan att skapa nya minnen tillsammans. Checki servetter tillhör en serie servetter och dukar i mjuk ekologisk bomull. Schackrutan som vi möter på Checki är stökig, rolig och mer fantasifull. Linjerna är inte lika skarpa och känslan lättsam och välkomnande. Ett sätt att få en busig och inbjudande dukning. Produkter som kan användas för allt, överallt, närsomhelst och hursomhelst. Färgerna vi omfamnas av är svart/beige, beige/vit och blå/vit.

Checki tablecloth/blanket
Färg: Beige/vit, svart/beige, blå/vit
Storlek: 140x250 cm
Material: Ekologisk bomull

Napkin Checki, 2-pack
Färg: Beige/vit, svart/beige, blå/vit
Storlek: L45xW45xH45 cm
Material: Ekologisk bomull
Pris: 129 SEK/149 NOK/109 DKK/15 €

PILLOW PATHI

Välkomnande, lekfull och personlig. Med kudde Pathi leker ByOn med mönster och ränder, mixar material och piffar till soffan eller fåtöljen med cool attityd och en touch av flärd. Lagom är inget för ByOn och här har man tagit ut svängarna med storlek, mönster, färg och kaxighet. Färgerna är sober mix av brun och beige, beige och svart eller piggt äppelgrönt i kombination med beige. Kuddar som ger energi och lust och skapar en härlig atmosfär i rummet. Innerkudde ingår.

Pillow Pathi long
Färg: Brun/beige, grön/beige, svart/beige
Storlek: 38x60 cm
Material: Sammet/polyester fyllning
Pris: 599 SEK/679 NOK/489 DKK/73 €

Pillow Pathi M
Färg: Svart/beige, grön/beige
Storlek: 45x45 cm
Material: Sammet/polyester fyllning
Pris: 499 SEK/569 NOK/409 DKK/60 €

CHAMPAGNE SAUCER OPACITY

Opacity är en serie tunna och skira glas som har en perfekt kontrast mellan det vackert sköra och en tydlig kaxighet. De har med extrem noggrannhet skräddarsytts för en perfekt upplevelse – på bordet, i handen och när du dricker. Glasen har ett dämpat vackert mönster som man förtrollas av. Den här säsongen kompletteras Opacity med en läcker champagnekupa.

Opacity champagne saucer
Storlek: ø11x16 cm 22 cl
Material: Sodaglas
Pris: 129 SEK/149 NOK/109 DKK/15 €

ByOn skapar lekfulla och stilsäkra detaljer för alla hem. Produkter som både sticker ut och smälter in, alltid på gränsen mellan fantasi och verklighet. ByOn har ett tydligt mål, att skapa inredningsdetaljer som får oss att le.

ByOn är en del av Sagaform AB. Sagaform AB’s huvudfokus är att leverera starka varumärken och tydliga identiteter inom hem- och inredningsbranschen. Under det gemensamma taket A way of living presentera varumärkena Sagaform, ByOn, Victorian, Vakinme & Bagsfirst ett inspirerande sortiment av stilfulla inredningsdetaljer, väl utvalda presenter, möbler, ljus, och kroppsvårdsprodukter inom hela Europa