ByOn AW20 har ett enda uppdrag – att göra vardagen mer festlig

Varje dag ska vara en fest – ByOn höst & vinter 2020

När intensitet, extravagans och glitter möter värme och innerlighet händer något nytt och spännande. ByOn presenterar en kollektion som sprudlar av fantasi, färg och energi. Neon möter speglar och glas och belysningen kommer i lekfulla former. I ByOn AW20 så har drömmen fått fritt spelrum och där det finns ett enda uppdrag – att göra vardagen mer festlig.

Världen har inte varit sig lik de senaste månaderna. Den är kallare och oroligare. Vi isolerar oss och tryggheten har börjat skaka. Hemmet har blivit viktigare och inredningen har fått ett högre syfte.
– Vi hämtar alltid inspiration från samtiden när vi skapar våra kollektioner, kanske ännu mer denna gång. Inför höst och vintersäsongen har vi tagit fram produkter med ännu mer värme och hjärta, skimmer och energi. Vi har valt att fokusera på ett tema som vi kallar ”Every day is party perfect” där färg och form får ta maximalt med plats, förklarar Beatrice Lindgren, Design och konceptchef på ByOn.

ByOn AW20 innehåller hela färgspektrumet, från koboltblå till bordeaux och lavendel. Starka poppig toner förstärker lekfullheten, sobra kulörer ger balans och tillsammans sprider de energi. Vi ser neon, speglar och glas i alla möjliga kombinationer. Lekfulla och stilfulla former med belysning tar extra stor plats i kollektionen, allt för att ge oss styrka under den mörka årstiden.’
– Vi fortsätter att skapa inredningsdetaljer som trivs i alla hem och sammanhang. Vi tycker att ju mer man mixar och kombinerar olika stilar desto mer spännande blir inredningen. Det enda som är viktigt är att du trivs i ditt eget hem, att du får energi av att vara där och med de detaljer som du omger dig med, säger Beatrice Lindgren.

ByOn AW20 vill få oss att ta vara på varje dag, låta varje stund skina och gnistra lite extra. Mer än tidigare ser vi kombinationer av kulörer i samma produkt. En färgexplosion som får oss att tänka på konfetti, ballonger och godisregn. Produkter som gör varje dag till en fest bara genom sin uppenbarelse!
– Tiden med avskildhet och oro har påverkat oss mer än vi tror. Längtan efter färg, fest och liv är enorm och vi suktar efter allt som är extravagant och glittrande, som ger oss energin tillbaka, säger Beatrice Lindgren.

>> Högupplösta bilder finns på mynewsdesk.com/se/byon, välj bilder & video

>> Ladda ner katalogen via mynewsdesk.com/se/byon, välj dokument

Vid frågor vänligen kontakta:

Sara Wernerby, Marknadschef Sagaform AB
Sara.wernerby@sagaform.com, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt

ByOn skapar lekfulla och stilsäkra detaljer för alla hem. Produkter som både sticker ut och smälter in, alltid på gränsen mellan fantasi och verklighet. ByOn har ett tydligt mål, att skapa inredningsdetaljer som får oss att le.

ByOn är en del av Sagaform AB. Sagaform AB’s huvudfokus är att leverera starka varumärken och tydliga identiteter inom hem- och inredningsbranschen. Under det gemensamma taket A way of living presentera varumärkena Sagaform, ByOn, Victorian, Vakinme & Bagsfirst ett inspirerande sortiment av stilfulla inredningsdetaljer, väl utvalda presenter, möbler, ljus, och kroppsvårdsprodukter inom hela Europa