​Bythjul.com exklusiva återförsäljare av premiumdäcken STRIAL

​Bythjul.com exklusiva återförsäljare av premiumdäcken STRIAL

Bythjul.com är exklusiva återförsäljare i Skandinavien av premiumdäcken STRIAL. Däcken produceras i Europa av en världskänd däcktillverkare, vilket ger dem ett oslagbart värde i förhållande till kvalitet då man drar nytta av den tillverkarens expertis. STRIAL finns tillgängliga hos Bythjul.com sedan 1 februari 2015 och kostar från 290 kr/däck .

STRIAL finns sedan den 1 februari 2015 tillgängliga hos Bythjul.com som också är den enda återförsäljaren i Skandinavien. Däcken tillverkas i Europa vilket bidrar till att däcken håller hög kvalité till ett budgetpris och utklassar andra däck i sin prisklass

STRIAL har utmärkande egenskaper i att de effektivt evakuerar vatten i vattenplanings-situationer. De har också god riktningsstabilitetet.

- I Sverige har vi ett stort behov av kvalitetsdäck med egenskaper som STRIAL har eftersom den svenska sommaren ofta innehåller regnperioder. Då vi värderar säkerheten i och omkring bilen högt, är dessa däck ett bra tillskott på den svenska marknaden, säger Torkel Hallander, VD Bythjul.com.

I dagsläget har Bythjul.com två typer av sommardäck från märket STRIAL; STRIAL 301 och STRIAL 401. Priserna varierar från 290 kr/däck och uppåt beroende på dagens pris på världsmarknaden. STRIAL uppfyller det lagkrav som implementeras i Sverige nästa år, som säger att däck inte får generera ljud över en viss decibel.

Torkel Hallander, VD Bythjul.com, Tel: 0730-78 88 88, thr@bythjul.com

För högupplösta bilder: http://www.mynewsdesk.com/se/bythjul-com

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi | www.goodgrip.co.uk | www.goodgrip.dewww.goodgrip.dk