Bythjul.com - Nordens största däckåterförsäljare på nätet ingår allians med däckverkstadsjätte.

Bythjul.com ingår i koncernen Mobivia Groupe. Mobivia har nu startat ett samarbete med Point S för att utnyttja de två bolagens gemensamma köpkraft och förstärka positionen på en marknad som domineras av globala utrustningstillverkare. Det framtida samarbetet kommer sannolikt att innebära att köpvillkoren kommer att förbättras för Bythjul.com samt möjlighet att erbjuda fler olika varumärken till konsumenterna. Bythjul.com är idag Nordens största oberoende däckåterförsäljare på nätet.

Bythjul.com är Nordens största däckåterförsäljare på nätet, och ingår sedan 2014 i den franska koncernen Mobivia Groupe. Mobivia Groupe är en koncern i Europa inom fordonsservice och tillbehör för en rad olika varumärken. Mobivia Groupe ingår nu en allians på inköpsområdet med Point S som är ett globalt varumärke för oberoende serviceverkstäder och däckbranschen.

- För vår del på Bythjul.com är det här goda nyheter då en stark inköpsallians kan förhandla fram bättre inköpsvillkor. Vad det kan betyda för oss i praktiken är svårt att säga men inköpsalliansen kommer i slutändan betyda fördelar för konsumenterna. Genom alliansen mellan Mobivia Groupe och Point S och på grund av dessa bolags starka nätverk kan vi få tillgång till ett bredare sortiment, säger Torkel Hallander VD på Bythjul.com.

Inköpsalliansen kommer att skapa möjligheter att ta in nya produkter i sortimentet samt förbättra köpvillkoren för produkter som tillhandahålls av de både parterna, främst vad gäller däck och reservdelar. Alliansens syfte är också att behålla dess oberoende och återställa balansen i deras köpkraft på en marknad som domineras av ett fåtal multinationella aktörer som till stor del ägs av finansiella grupper.

- Målet med denna handelsallians är att stärka vår internationella utveckling och garantera framtida affärer för entreprenörer som förlitar sig på oss genom att förena sig i vårt nätverk. Vi vill fortsätta tillhandahålla en stor vidd av prisvärda produkter från alla varumärken för våra konsumenter, samtidigt som vi säkrar konstruktiv dialog med våra leverantörer, säger Christophe Ribault, styrelseordförande i Mobivia Groupe.

Torkel Hallander, VD Bythjul.com

För högupplösta bilder:

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi | www.goodgrip.co.uk | www.goodgrip.dewww.goodgrip.dk