Bythjul och Skruvat öppnar sin första Order & Pick-up Point i Kungsängen

”Det har gått snabbt från vision till verklighet och det är jag både stolt och glad över”

Så beskriver Bythjuls COO Henrik Bjurhem den nya satsningen i Brunna där Bythjul och systerbolaget Skruvat nu gått ihop och erbjuder sina kunder en modern och framförallt personlig helhetslösning.

Bythjul är Nordens största e-handelsbolag inom bildäck och fälgar, medan Skruvat är ett av Nordens största e-handels bolag inom bildelar. Dessa två systerbolag ägs av den franska koncernen Mobivia. Nu kombineras tjänsterna inom Bythjul och Skruvat för första gången som en Order & Pickup point i Brunna/Kungsängen där kunderna får personlig hjälp med beställning av däck och reservdelar av kunnig personal på plats samt möjlighet att köpa varor direkt i butiken eller levererat till ett utlämningsställe nära hemmet. Satsningen ligger i ett enormt brett lager och personlig service på riktigt, det är helt klart ett mycket uppskattat koncept.

Under våren 2022 åkte Henrik till Frankrike för ett studiebesök, i Frankrike hade man då redan lanserat konceptet av personligt bemötande och det har haft stor framgång då just produkter gällande bilar kan vara ett klurigt område för privatkunder som företagskunder.
Det är ibland komplext att veta exakt vad man behöver till sin bil. Det som är vinnande är tryggheten i det personliga mötet, att prata med en kunnig människa direkt på plats då mycket kring bilar gäller säkerhetsfrågor.

Företaget såg potentialen i konceptet med en gång och bestämde sig för att ta det med sig till hemmaplanen i Stockholm. Under maj och juni var detta ett förslag på papper och det diskuterades kring hur man skulle kunna hitta ett sätt att testa detta i Sverige. Redan den första oktober stod dörrarna i Brunna öppna för kunderna. Henrik beskriver att det är helt otroligt och att det är hela organisationens förtjänst att detta så snabbt har kunnat gå från vision till verklighet.

”Att ta en primär e-handel från online till offline på så kort tid är mäktigt och riktigt imponerande.”

I Brunna möts du av 11 tusen kvadratmeter lager fyllt av däck och fälgar, där du kan välja bland närmre 3 000 artiklar som kund. I butiken på plats erbjuds du som kund 200 kvadratmeter av olika tillbehör till din bil så som olja, spolarvätska, vindrutetorkare med mera. Order & Pickup point i Brunna är din trygga plats för allt du behöver till din bil och du kan vara säker på att personalen kan besvara dina funderingar.

Bythjul har funnits på nätet sedan 2002 och är en av Europas största däck- och fälgaktörer på nätet. Bythjul strävar ständigt efter att vara i framkant när det gäller leveranstider, sortiment och användarvänlighet. Bythjul.com gör det möjligt för kunden att snabbt och enkelt handla däck och fälgar till ett bra pris.

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi