Byttdekk däckbytarstation i Nesbru utanför Oslo

Däckskiftarna och Bythjul fortsätter att expandera - öppnar sin första station i Norge

I oktober öppnade franchisekedjan Däckskiftarna sin första norska station i Nesbru utanför Oslo. Verksamheten har under de senaste åren sett en kraftig tillväxt på den svenska marknaden och tar nu konceptet vidare till Norge.

Däckskiftarna har vuxit snabbt sedan företaget grundades 2011 och har idag 74 stationer runt om i Sverige. Nu tar Däckskiftarna nästa steg i sin tillväxtresa och öppnade nyligen den första stationen i Norge under namnet Byttdekk i Nesbru utanför Oslo. Stationen har ett heltäckande tjänsteutbud och erbjuder allt från däckskifte och montering till försäljning och förvaring av däck.

– Öppningen i Norge har varit en succé. Redan under de första veckorna har vi sett en kundtillväxt som har överträffat våra förväntningar. Vi är också otroligt nöjda med samarbetet med våra franchisetagare som har gjort ett fantastiskt jobb på plats, säger Christoffer Johansson, CCO på Däckskiftarna och Bythjul.

En kundanpassad köpupplevelse

Tidigare i år gick Däckskiftarna ihop med Bythjul, ett av nordens största e-handelsbolag inom bildäck och fälgar. Bythjul är sedan tidigare etablerade på den norska marknaden och tillsammans med Däckskiftarna ser de stora möjligheter i att bredda sitt kunderbjudande. En viktig del av konceptet är att finnas tillgänglig på kundens villkor. Däckskiftarna erbjuder därför både flexibla öppettider på vardagskvällar och helger samt drop-in. I samma anda är de noga med att följa utvecklingen på marknaden och kundernas behov.

– För oss är det viktigt att följa försäljningstrender och veta vad som rullar på vägarna. Ett exempel är den ökande försäljningen av elbilar där vi var tidiga med att anpassa våra stationer. Vi vill följa kunden i alla steg och kunna erbjuda våra tjänster oavsett var de väljer att handla, därför måste vi också kunna förändras i samma takt som bilparken i Sverige och Norge, säger Christoffer Johansson.

Början på en fortsatt tillväxtresa

Den nyöppnade stationen i Norge symboliserar startskottet för kommande etableringar där målet är att skapa Nordens främsta köpupplevelse av däck och fälgar. Samtidigt förväntar sig Däckskiftarna att behålla samma expansionstakt i Sverige.

– Vi kommer in i Norge med stor erfarenhet och en otrolig trygghet i vårt erbjudande. Det finns redan en etablerad onlineförsäljning i Norge via Byttdekk.no som vi nu kan komplettera med den fysiska närvaron. Planen är att fortsätta expandera tillsammans med våra franchisetagare, först i Oslo-området och sedan på fler platser både i Norge och Sverige. Det här är bara början, avslutar Christoffer Johansson.

Bythjul har funnits på nätet sedan 2002 och är en av Europas största däck- och fälgaktörer på nätet. Bythjul strävar ständigt efter att vara i framkant när det gäller leveranstider, sortiment och användarvänlighet. Bythjul.com gör det möjligt för kunden att snabbt och enkelt handla däck och fälgar till ett bra pris.

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi