Däckskifte tillsammans med Bythjul.com för en trygg bilfärd i höst

Långt innan den första snön faller är det dags att börja förbereda din bil för kallare väder. Bythjul.com ger dig sina bästa tips för en trygg bilfärd i höst. Hos Nordens ledande e-handlare inom däck och fälg hittar du allt du behöver till din bil, till marknadens bästa pris.

Sedan starten 2002 har Bythjul.com vuxit till att bli Nordens ledande e-handlare inom däck och fälg. Med djup kunskap och lång erfarenhet delar Bythjul med sig av några av sina bästa tips som hjälper dig att vara beredd för höstens föränderliga väder.

Rätt vinterdäck för din bil

I Sverige får dubbdäck användas från den 1 oktober till den 15 april. Om väglaget kräver dubbdäck är det tillåtet även under andra tidsperioder, men kan vara förbjudet i vissa städer enligt lokal lagstiftning. Godkända vinterdäck ska användas mellan den 1 december och den 31 mars. Det är enkelt att hitta rätt vinterdäck för just din bil hos Bythjul.com. Nu när många har köpt elbilar är det ännu viktigare att se över sina däck då de slits fortare.

Kolla lufttrycket

I kallare väder sjunker lufttrycket i däcken. Ta för vana att kontrollera lufttrycket med jämna mellanrum och följ fordonstillverkarens rekommendationer när du justerar lufttrycket i däcken utomhus i vinter.

Förberedelse

Trots att frosten ännu inte smugit sig på är det bra att vara förberedd, med en isskrapa i bilen är du redo för alla väder.

Håll avstånd

Håll avstånd till bilen framför dig på vägen och ge dig själv god marginal att reagera ifall olyckan är framme. Undvik skarpa svängar, kraftiga inbromsningar och accelerationer så långt det är möjligt.

”Vi på Bythjul.com vill vara med och värna om säkerhet samt förmedla till alla som snart ska skifta däck att man bör välja sina däck utifrån kvalitét och ett miljöperspektiv.” - Eva Fraenkel, Bythjul.com.

Om Bythjul.com
När du byter till vinterdäck från Bythjul.com sparar du både tid och pengar. Boka och betala din verkstadstid redan vid köptillfället för en ännu smidigare affär.
Bythjul erbjuder ett brett sortiment med över 25 000 olika produkter av bildäck, fälgar och kompletta hjul. Har du frågor om din beställning så är support på flytande svenska, norska, finska och engelska aldrig mer än ett telefonsamtal eller ett mail bort.

Presskontakt:
Frida Karlsen
Online Marketing Manager
E-mail: frida.karlsen@bythjul.com
Mobile: +46 (0)707 17 38 74

Eva Fraenkel

E-mail: eva.fraenkel@bythjul.com
Mobile: +46 (0)72 180 99 00

Bythjul Norden AB
Gustavslundsvägen 151F
SE 167 51 BROMMA

Bythjul har funnits på nätet sedan 2002 och är en av Europas största däck- och fälgaktörer på nätet. Bythjul strävar ständigt efter att vara i framkant när det gäller leveranstider, sortiment och användarvänlighet. Bythjul.com gör det möjligt för kunden att snabbt och enkelt handla däck och fälgar till ett bra pris.

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi