Stå redo när vintern kommer!

Köp vinterdäck med hjälp av årets däcktester.

Det är hög tid att byta till vinterdäck. Bythjul.com har samlat alla aktuella däcktester från 2021 på ett ställe där du enkelt kan se vilka vinterdäck som har fått bäst i test. Ta hjälp av däcktestsidan för att hitta rätt däck för din bil redan idag!

Säkerhet på vinterväglag är en hjärtefråga för Bythjul.com som rekommenderar sina kunder att beställa vinterdäck så snart som möjligt. Just nu upplever branschen i hela världen en brist på däck, vilket kan förlänga leveranstiden. Därför är det viktigt att du som kund är ute i god tid för att inte riskera att stå utan vinterdäck när första snön faller.

I Sverige måste bilägare använda vinterdäck under tidsperioden 1 december - 31 mars, det är tillåtet att använda dubbdäck under tidsperioden 1 oktober - 15 april. Vi vet alla hur oförutsägbart vårt svenska vinterväder kan vara, vänta inte till den första frosten med att beställa vinterdäck. När det är dags att skrapa rutorna bör vinterdäcken redan vara på plats.

”Ta hjälp av årets däcktester för att hitta rätt däck för din bil redan idag, så att du är redo för det oförutsägbara vintervädret. Precis som med julklappsshoppingen är det alltid bra att vara ute i god tid”  Eva Fraenkel, Head of Sales, Marketing and E-commerce på Bythjul.com.

Boka din verkstadstid samtidigt som du beställer dina vinterdäck på Bythjul.com, så sparar du både tid och pengar. Dina däck levereras enkelt och smidigt hem till din dörr eller till din valda verkstad. När du anländer med din bil till den bokade verkstadstiden kan du koppla av och lita på att din bil är i trygga händer.

Vinnarna i årets däcktester, storsäljare och kundfavoriter hittar du alltid på Bythjul.com!

OM BYTHJUL
Bythjul.com är störst i Sverige på däck och fälg. Fyll i din bils registreringsnummer på hemsidan och få direkt förslag på däck, fälgar och paketerbjudanden som garanterat passar din bil. Bythjul.com har ett brett sortiment med över 100.000 däck och fälg på lager under högsäsong och erbjuder snabb leverans hem eller till ditt val av verkstad. Säkra vinterdäck ska vara ett enkelt val!

Presskontakt:
Frida Karlsen
Online Marketing Manager
E-mail: frida.karlsen@bythjul.com
Mobile: +46 (0)707 17 38 74

Eva Fraenkel
Head of Sales, Marketing and E-commerce
E-mail: eva.fraenkel@bythjul.com
Mobile: +46 (0)72 180 99 00

Bythjul Norden AB
Gustavslundsvägen 151F
SE 167 51 BROMMA

Bythjul har funnits på nätet sedan 2002 och är en av Europas största däck- och fälgaktörer på nätet. Bythjul strävar ständigt efter att vara i framkant när det gäller leveranstider, sortiment och användarvänlighet. Bythjul.com gör det möjligt för kunden att snabbt och enkelt handla däck och fälgar till ett bra pris.

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi