Världens bästa GriGri blir ännu bättre. Nu i ny uppdaterad version!

Den är skillnaden mellan liv och död. En klätterkompis som deltar i äventyret och tar dig vidare mot nya utmaningar. GriGri är namnet på Petzls kultförklarade säkringsbroms som nu kommer i en ny uppdaterad och förbättrad version. Nya GriGri2 är mindre, lättare, säkrare och klarar marknadens alla enkelrep.

GriGri2 har allt som gjort dess föregångare till en favorit bland klättrare världen över…
Nu är tiden inne att uppdatera sin gamla trotjänare. Inför bytet kan det vara skönt att veta att nya Petzl GriGri2 inte gör någon besviken. Grigrin är en säkert självlåsande säkringsbroms som klättrare över hela världen använder vid klättring och firning. Proffsklättraren och regerande svenska mästaren Said Belhaj har provat den nya uppdaterade Grigrin och uppskattar mest av allt att GriGri2 också klarar tunna rep.

- Framförallt fungerar GriGri2 bättre på tunnare rep vilket jag använder uteslutande nuförtiden. Sedan är den smidigare eftersom den är mindre och lättare. Ja, den är mer modern helt enkelt, säger Said Belhaj som bytt ut sin GriGri mot GriGri2.

Att GriGri2 klarar alla enkelrep är en efterlängtad nyhet. Säkringsbromsen är anpassad för rep från 8,9 mm i diameter till 11 mm och är optimerad för rep mellan 9,4-10,3 mm i diameter som motsvarar de allra flesta enkelrep på marknaden.

…och mer.
GriGri2 har en kompaktare design som ger perfekt rephantering vid både nedfirning och rappellering. Det patenterade handtaget släpper gradvis taget om repet vilket gör att hanteringen blir väldigt mjuk och säker.

GriGri2 är lättare och smidigare än sin föregångare. Storleken har minskat liksom vikten. På locket och inuti GriGrin finns tydliga och pedagogiska symboler som visar hur repet ska placeras.

FAKTA GriGri2
Automatlåsande säkringsdon för klättring & firning på enkelt rep.
• Ny uppdaterad version av GriGri – världens mest sålda automatlåsande säkringsbroms.
• Klarar alla enkelrep från 8,9-11,0 mm i diameter.
• Tydliga symboler visar hur repet ska placeras.
• Finns i tre färger grå, orange och blå.
• CE märkt
• 3-års garanti