Nyheter för effektiv virkeshantering!. Virkesblock och virkesstöd från C3C Blocksystem®

Nyhet -

Robust lösning för virkeshantering! Sparar tid, bränsle och maskinslitage och ger en bättre arbetsmiljö för maskinförarna på plats

C3C Engineering AB lanserar nu en ny lösning för kostnadseffektiv virkeshantering i sortimentet.Nu finns stora möjligheter att att välja  en lösning som motverkar sidoförskjutningar från transportband och därmed minskar tiden för manuell hantering av stockar.

-  "Våra lösningar för virkeshantering finns i två olika varianter och är framtagna i specialarmerad betong för att klara både daglig nötning och stora påfrestningar. De ger en optimerad lagerhållning, kan användas tillsammans eller var för sig och är lätta att anpassa efter befintlig yta" säger Mats Persson, Projektledare på C3C.

Ingjutna kulankare-och/eller gaffelursparingar gör det enkelt för anläggningarna att själva flytta eller bygga om blocken. Något som är viktigt när verksamheter ändras över tid.

En av de anläggningar som redan valt att satsa på virkesblock är Bennsäters Sågverk där maskinförare Jörgen Johansson arbetar.
- " Med de nya virkesblocken lägger sig stockarna på plats direkt. Nu är
det bara att hämta och lägga upp för sågning" berättar han och är nöjd med den levererade lösningen.

Med denna lösning har anläggningen nu en bättre arbetsmiljö och man räknar med en besparing i tid, bränsle och slitage på maskinerna. Robust, flexibelt och kostnadseffektivt avslutar Mats Persson.