Gå direkt till innehåll
Cirka 130 utställare medverkar på Landsbygdens sommarmöte. Foto: Hushållningssällskapet Jönköping

C3C ställer ut på Landsbygdens sommarmöte

Den 26 augusti är det dags för Landsbygdens sommarmöte i Hylletofta utanför Sävsjö. C3C Engineering finns på plats och visar upp sina hållbara lösningar för lantbruk.

– Vi kommer visa upp C3C:s innovativa konstruktioner och alla möjligheter som finns med våra stall och lagerbyggnader. Självklart svarar vi på frågor och kommer med råd och tips, säger Pehr Strååth, affärsområdesansvarig för lantbruk på C3C.

Landsbygdens sommarmöte vänder sig till företagare inom lantbruk, och till andra som är intresserade av lantbruk och lokalproducerad mat. Dagen anordnas av Hushållningssällskapet Jönköping och hålls varje år på olika platser i Jönköpings län. I år är platsen Hylletofta, där familjen Brogård bor och driver företaget TjuriT AB. Årets tema är “Gården som resurs”. Under dagen visar företag och organisationer inom de gröna näringarna upp sin verksamhet och vad som är aktuellt just nu. Det blir också panelsamtal och evenemang.

– Det som gör våra lösningar mer hållbara än många andra, är främst att våra byggnader är flexibla och demonterbara. Du kan själv bygga om, flytta eller demontera byggnaden om behovet skulle förändras. Det finns också en mängd andra användningsområden och en stor andrahandsmarknad för C3C Blocksystem, vilket verkligen är hållbart, säger Pehr Strååth.

Om Landsbygdens sommarmöte
Hushållningssällskapet Jönköping har i över 50 år arrangerat Landsbygdens sommarmöte sista helgen i augusti. Fokus har sedan start varit på de gröna näringarna och att skapa en mötesplats för landsbygden, konsumenter och producenter. Varje år är man på en ny gård någonstans i Jönköpings län och tillsammans med gården och lokala föreningar skapas Landsbygdens sommarmöte. Cirka 130 utställare med anknytning till landsbygd och lantbruk medverkar. Besöksantalet brukar vara runt 5 000 personer.

Läs mer om C3C:s byggnader inom lantbruk

Läs mer om Landsbygdens sommarmöte

Kategorier

C3C Engineering AB - Det kreativa byggbolaget med över 220 års samlad erfarenhet av prefabbetong. Med hjärta och hjärna och ett helt unikt nätverk av samarbetspartners levererar vi världsledande lösningar som tydligt skapar nytta för våra beställare. Robust, flexibelt och kostnadseffektivt!

Med våra lösningar och unika kompetenser kommer delar av byggbranschen samarbeta lite mer, bli lite mer miljövänligt producerat och i många fall bli lite rakare och effektivare. Lite schysstare!

Pehr Strååth

Affärsansvarig Lantbruk & Teknikbyggnader +46 766 26 78 07

C3C Engineering AB- Kreativt byggbolag med världsledande lösningar och fokus på miljöteknik

C3C Engineering AB - Det kreativa byggbolaget med över 200 års samlad erfarenhet av prefabbetong. Med hjärta och hjärna och ett helt unikt nätverk av samarbetspartners levererar vi världsledande lösningar som tydligt skapar nytta för våra beställare. Robust, flexibelt och kostnadseffektivt! Hur kan vi hjälpa dig?

C3C Engineering AB
Honnörsgatan 14