Stort miljöteknikprojekt till C3C

Stort miljöteknikprojekt till C3C

C3C Engineering har anlitats till Sobackens ARV, där Borås Energi och Miljö nu står inför sin största satsning inom långsiktigt hållbar avfallshantering. Avfalls-avlopps-och kraftvärme-anläggningarna samordnas med många synergier för framtiden. Vi på C3C är stolta över att vara en del i den processen.

C3C:s entreprenad omfattar 2 st. prefabricerade betongstommar till reningsverkets byggnader samt 8 st. betongbassänger för avloppsvattnets reningssteg. Projektet, med en ordersumma på över 30 miljoner kronor har beräknad byggstart sommaren 2016.

-Med den kompetens och erfarenhet vi har i bolaget är vi väl rustade för projekt som detta, säger Marcus Richardson, VD på C3C. Vi tar ytterligare steg framåt i satsningen på stomsystem. Gärna tillsammans med våra andra produktgrupper som här i kombination med vårt tanksystem.

Drivande för projektet är Projektledare Peter Ottosson och Projekteringsledare Johan Sjödin på C3C. De har båda gedigen branscherfarenhet och har tidigare bland annat drivit delar av Veabs energiprojekt i Växjö.

Det är bassänger och stommar i prefabricerad betong som kommer användas på Sobacken. Det som blir bäst och mest effektivt avgör, både i val av material och samarbetspartners.

-Vi kommer här att samarbeta med Tage & Söner och Veolia Water Technologies, berättar Marcus vidare. Båda är starka spelare och har spetskompetens inom sin nisch.

– För oss handlar det alltid om att hitta den mest effektiva och skräddasydda lösningen för kunden, avslutar Marcus.

Vill du veta mer?

Kontakta oss på telefon 0470-34 74 60 eller på mejl info@c3c.se