CA Fastigheter AB förvärvar i Kalmar

CA Fastigheter AB har förvärvat och tillträtt fastighet i Kalmar. Fastigheten är nybyggd sedan 2019 och inkluderar ett tillbyggbyggnadsprojekt. Tillbyggnaden kommer att startas omgående och färdigställs under Q3 2022. Fastigheten har ett utmärkt logistikläge intill E22 och kommer totalt efter färdigställande innehålla cirka 9 000 kvm lager-, produktion- och kontorsytor. Fastigheten är fullt uthyrd med långt hyresavtal.

”Vårt fastighetsbestånd i Kalmar kompletteras med en mycket kvalitativ fastighet. Fastigheten ligger i anslutning där CA Fastigheter sedan tidigare äger större markområden som är föremål för utveckling", säger Johan Frick, regionchef på CA Fastigheter i Kalmar.

”CA Fastigheter tror på starka regionstäder med lokal förvaltning. Förvärvet diversifierar vår fastighetsportfölj i Kalmar och vi får en nyproducerad fastighet med starkt hyresgästerbjudande. Det är alltid roligt att förvärva och utveckla i Kalmar som är CA Fastigheter hemmaplan sedan drygt 110 år”, utvecklar CA Fastigheter AB:s VD Andreas von Hedenberg

Säljrådgivare i affären har varit Pontuz Löfgren AB

För mer information se hemsidan www.cafastigheter.se
Alternativt kontakta:

VD CA Fastigheter AB, Andreas von Hedenberg 073 965 58 19 andreas.von.hedenberg@cafastigheter.se

Regionchef CA Fastigheter AB, Johan Frick, 070-600 30 06 johan.frick@cafastigheter.se

Affärsutvecklare CA Fastigheter AB, Mikael Holmgren, 070-822 710 86 mikael.holmgren@cafastigheter.se

CA Fastigheter AB ingår i Claesson & Anderzén AB koncernen, en familjeägd investmentbolagsverksamhet, som idag drivs av tredje generationen av familjen Claesson. CA Fastigheter AB bedriver främst fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling av eget ägda fastigheter belägna i södra Sverige. Förvaltningen, som omfattar ca 700 000 kvm, är indelad i tio regioner med kontor på sex orter i Sverige; Borås, Jönköping, Kalmar, Malmö, Stockholm och Växjö. Huvudkontoret finns i Kalmar.
Utöver den svenska verksamheten äger företaget även fastigheter i Tyskland, Ryssland och Estland.

Förvaltningen bedrivs till största delen med egen personal. Målsättningen med koncernens fastighetsägande är att förvalta och utveckla befintliga fastigheter för att maximera långsiktig värdeutveckling i kombination med en substantiell fastighetsutvecklingsverksamhet.

• andreas von hedenberg
  • ca fastigheter