CA Fastigheter - Inleder skriftligt förfarande

CA Fastigheter Aktiebolag (publ) ("CA Fastigheter") instruerade den 25 augusti 2021 agenten för CA Fastigheters icke säkerställda obligationslån med ISIN SE0016127773 med ett belopp om upp till SEK 1.000.000.000 ("Obligationerna") att inleda ett skriftligt förfarande där CA Fastigheter bad obligationsinnehavarna om tillstånd att ändra de allmänna villkoren för Obligationerna.

Det skriftliga förfarandet har avslutats i går, den 20 september 2021. Ett erforderligt antal obligationsinnehavare deltog i det skriftliga förfarandet för att uppfylla kvorumreglerna och en erforderlig majoritet av obligationsinnehavarna röstade för att godkänna förslaget till ändringar av de allmänna villkoren för Obligationerna.

Avtal avseende ändringarna av de allmänna villkoren för Obligationerna kommer att ingås så snart som möjligt.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas von Hedenberg, VD CA Fastigheter AB. Telefon: 073-9655819, andreas.von.hedenberg@cafastigheter.se

Pernilla Ousbäck, Ekonomichef CA Fastigheter AB. Telefon: 072-5650051,
pernilla.ousback@cafastigheter.se

• ca fastigheter
  • pernilla ousbäck
  • andreas von hedenberg

• Skåne

Med nyfikenhet och hjärta, äger, förvaltar och utvecklar vi bostäder och kommersiella fastigheter i attraktiva tillväxtregioner – både i och utanför Sverige. Vi har kontor i sex olika städer, från Stockholm till norr till Malmö i söder. För vi är övertygade om att det är kontakten med våra kunder som får oss att växa och utvecklas.

Drygt hundra år i fastighetsbranschen har lärt oss att de det lilla i det stora och det stora i det lilla. Gett oss mod att tänka i nya banor och testa andra vägen än de allra enklaste.

Just nu omvandlar vi stora delar av Gasverket i Hjorthagen – där en fantastisk gasklocka av Ferdinand Boberg ingår – till en välkomnande stadsdel. Samtidigt bygger vi 50 nya bostadsrätter med Ölandsutsikt på Kalmars bästa läge. Och vi ser verkligen fram mot 100 nya år!

CA Fastigheter ingår i koncernen Claesson & Anderzén AB, ett familjeägt investmentbolag som idag drivs av tredje och fjärde generationen.

Andreas von Hedenberg

Presskontakt VD 08-509 70 70 Vår hemsida