CA771 & CA773 Spänningsprovare 1000 V AC – enligt EN 61243-3

Spänningsprovare för spänningskontroll av andra spänningar än driftspänning enligt EN 61243. För maximalt upp till 1000 V AC eller 1400 V DC. Spänningsprovarna har AUTO-test funktion för kontroll av batteristatus innan du mäter på spänningssatta objekt.

Även om batteriet är urladdat indikeras det att spänning finns på kretsen.

För automatiska lågimpedans spänningsmätningar med frekvenser från 16 2/3 Hz upp till 800 Hz. CA771 och CA773 har praktiska extrafunktioner som ficklampa, fas-identifiering, 2-tråds fasföljds-kontroll, summer och resistansmätning upp till 3 kΩ samt inbyggt jordfelsbrytartest ( 30 mA ). CA771 har dessutom ett användningstemperaturområde ner till -30 °C.

Med LED-display bestående av 9 olika segment från 12 V….1000 V AC / 1400 V DC. CA773 har dessutom bakgrundsbelyst digital display med 4 siffror samt LED-indikering för enkel och exakt mätning och avläsning.

• spänningslöshetskontroll
  • spänningsprovare
  • spänningstestare

Chauvin-Arnoux är ett franskt familjeföretag som tillverkar mätinstrument i 7 egna fabriker sedan 1893. CA Mätsystem är ett dotterbolag för den nordiska marknaden. Våra varumärken är Chauvin-Arnoux, Metrix, CA Energy, Pyro-Côntrole och Multimetrix. Naturligtvis är vi ISO9001 och ISO14001 certifierade. Internationellt är vi ett världsomspännande nätverk av 10 dotterbolag med 1000 anställda. Se mer på vår hemsida www.chauvin-arnoux.se